صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / حضور بیش از ۳۵۰۰ دانشجو در طرح مهارت افزایی دانشگاه علامه
حضور بیش از ۳۵۰۰ دانشجو در طرح مهارت افزایی دانشگاه علامه

حضور بیش از ۳۵۰۰ دانشجو در طرح مهارت افزایی دانشگاه علامه

طرح مهارت افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی با هدف ارتقای مهارت‌های عمومی و تخصصی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از سال گذشته به اجرا درآمد و تاکنون بیش از ۳۵۰۰ دانشجو در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی این مرکز شرکت کرده‌اند.

دانشگاه علامه طباطبایی

به گزارش کسب و کار نیوز، دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی از سال ۱۳۹۶ با تاسیس دفتر مهارت افزایی، آموزش مهارت‌های تخصصی دانشجویان را با هدف توانمندسازی و آماده ساختن دانشجویان و فارغ التحصیلان، سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داد و تلاش خود را کمک به تامین نیروی متخصص جامعه و اقبال بازار کار برای جذب و به کارگیری فارغ التحصیلان این دانشگاه معطوف کرد.

توجه به این مهم بر اساس اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه کشور و نیز با عنایت به سیاست گذاری های کلان دانشگاه علامه طباطبائی در راستای دستیابی به این هدف صورت گرفت.

از جمله مهمترین اهداف این طرح، توسعه مهارت های دانشجویان و دانش آموختگان در جهت کارآفرینی و اشتغال؛ برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار، صنعت و جامعه؛ زمینه سازی برای بروز استعداد و علایق فردی و گروهی؛ افزایش دانش و نگرش حرفه ای؛ تقویت اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه؛ و ایجاد تحول در یادگیری عملی مبتنی بر روش‌های نوین آموزشی بوده است.

بر این اساس بعد از تاسیس این دفتر، آموزش دوره های مهارتی در دو حوزه عمومی و تخصصی در رشته های مختلف شکل گرفت و به منظور ایجاد زمینه ای برای تشویق دانشجویان تسهیلاتی در اختیارشان قرار گرفت و دانشجویان با مشارکت در این طرح امکان استفاده رایگان از یک دوره مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی و نیز استفاده از تحفیف ۴۰ درصدی سایر دوره ها برخوردار شدند.

ارتباط با مراکز خارج از دانشگاه جهت همکاری و استفاده از ظرفیت آن هادر دوره‌ها مورد توجه بوده است همکاری با سازمان آموزش پرورش کشور، سازمان فنی حرفه‌ای، سازمان بهزیستی ،سازمان بورس کشور شرکت‌های خصوصی ازجمله شرکت همکاران سیستم و  …‌غیره در برگزاری این دوره‌ها موردتوجه بوده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، تاکنون  بیش از ۲۰۰ هزار ساعت دوره و کلاس آموزشی در دو سطح عمومی و تخصصی در این مرکز برگزارشده است. دوره‌های تابستانی مرکز آموزش دانشگاه در ۲۱ دوره آموزشی تخصصی و عمومی در حال برگزاری است (۱۷تیر لغایت جمعه ۲۲تیرماه جاری) و دانشجویان علاقه‌مند برای مشاهده و ثبت‌نام دوره‌های آتی  تابستان می‌توانند به سامانه مهارت افزایی دانشگاه علامه طباطبایی به آدرس otc.atu.ac.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.