صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / دشمنان آرزوی ایجاد آشوب و ناامنی در ایران را به گور خواهند برد
دشمنان آرزوی ایجاد آشوب و ناامنی در ایران را به گور خواهند برد

دری نجف آبادی:

دشمنان آرزوی ایجاد آشوب و ناامنی در ایران را به گور خواهند برد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ایجاد تشویش و ناامنی در ایران را آرزوی دشمنان دانست و گفت: دشمنان می خواهند ایران را دچار آشوب کنند، اما این آرزو را به گور خواهند برد.

دری نجف آبادی

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی یکی از خطبای اراک نیز در این مراسم گود زورخانه را جایگاه شرافت دانست و گفت: یک مسئله مهم گمشده در دنیای مادی، بحث معنویات و نگاه معنوی به مقام اخلاق و اخلاق پهلوانی است. هر پهلوانی قهرمان است ولی هر قهرمانی پهلوان نیست، این یک قاعده کلی است .

وی در ادامه گفت: در زمان گذشته می گفتند و امروز هم می گویند که ورزش هدف است یا وسیله؟  آیا وسیله هدف را توجیه می کند؟ این هم یک قاعده ای است که مردم باید به آن برسند .

صابری اراکی افزود: ورزش ابزار سلامت جسم است اما انسان روح هم دارد. ناراحتی و کسالت با غذا و دارو  مداوا می‌شود و پرورش پیدا می‌کند. روح انسان هم نیاز به تغذیه دارد، غذای روح نماز است.

وی در ادامه با بیان اینکه روح انسان هم مریض می شود، افزود: انسان با عبادت اعتلا و ارتقا پیدا می کند. نماز، روزه، پدر داری، مادر داری، صله ارحام، تلاوت قرآن، دعا، توسل و ذکر، انسان را ارتقاء می‌دهند .

صابری در ادامه گفت: من به جرات اعلام می کنم که زورخانه جایگاه شرافت است، هر کس وارد این گود شود، شریف، عزیز، مقدس و پهلوان است. کسی که به این گود پای می گذارد، قهرمان، باشعور، یتیم نواز، فقیرنواز، عاشق و عارف است چرا که در این مکان نام و یاد خدا و نام حضرت محمد(ص) طنین انداز می شود.

وی اظهار کرد: از درب ورودی زورخانه که وارد می‌شویم انسان سازی شروع می‌شود. هر کس از این در وارد می شود چه قهرمخان باشد، چه پیشکسوت و در هر جایگاهی که قرار داشته باشد در هنگام ورود باید سر را پایین بیاورد و این تمرین تواضع به عنوان یکی از نشانه‌های پهلوانی است .

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز در کشور ما توجه به جایگاه پیشکسوتی از بین رفته افزود: باید منش و رفتار علی(ع) را در جامعه بسط دهیم، متاسفانه امروز علی می گوییم ولی علی مرام نیستیم .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.