صفحه اصلی / استان ها / همدان / همدان، مقصد کودکان‌کار
همدان، مقصد کودکان‌کار

همدان، مقصد کودکان‌کار

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته از وضعیت مالی کودکان‌کار، مشخص شد همه این کودکان مشکلات مالی ندارند بلکه برخی در خانواده‌های بدسرپرست زندگی می‌کنند .

کودکان کار

جمشید شیران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شناسایی ۴۰ کودک‌کار در سالجاری در سطح استان اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۱۳۵ کودک‌کار در استان شناسایی شد که رنج سنی اغلب این کودکان از سن ۵ تا ۱۸ سالگی بود .

وی با بیان اینکه شمار این کودکان با تعطیل شدن مدارس و آغاز فصل تابستان در سطح شهر افزایش می‌یابد، اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، بیش از نیمی از این کودکان اهل همدان نبوده و از استان‌های کرمانشاه، کردستان، اهواز و حتی خوزستان برای دستفروشی به شهر همدان آمده‌اند .

شیران با تأکید بر اینکه بهزیستی مجوز قانونی برای دستگیری و یا جمع‌آوری این کودکان را ندارد، ادامه داد: شهرداری وظیفه شناسایی و جمع‌آوری این کودکان را دارد که پس از آن افرادی که دارای مشکلاتی چون معلولیت باشند به بهزیستی معرفی شده و این اداره‌کل خدمات لازم را به آنها می‌دهد .

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: مددکار اجتماعی و روانشناس بهزیستی مشکل کودک موردنظر را بررسی و کمک‌های لازم را به او ارائه می‌کند .

وی اظهار کرد: بهزیستی به افرادی که نیاز مالی داشته باشند تسهیلات بانکی بدون بهره ارائه می‌کند و یا سایر مشکلات مالی آنها را رصد کرده و درصدد حل آنها برمی‌آید .

خنکی هوا عامل اصلی ورود کودکان‌کار به همدان

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، خنکی هوای شهر همدان را عامل اصلی ورود کودکان‌کار به همراه خانواده‌هایشان به این شهر دانست و اظهار کرد: به جز خنک بودن هوا عامل دیگری در تعیین مقصد این کودکان تأثیر گذار نیست.

کامران گردان تصریح کرد: شهرداری در زمینه کودکان‌کار وظیفه جمع‌آوری و تحویل آنها به بهزیستی را دارد اما هیچ دستورالعمل قانونی در زمینه ساماندهی آنها برای شهرداری تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری نمی‌تواند این کودکان را به کار بگیرد و یا بازار کاری برای آنها تعریف کند، خاطرنشان کرد: شمار کودکان‌کار که در سطح شهر فعالیت می‌کنند زیاد نیست اما اغلب در مطب‌ها شاهد فعالیت آنها هستیم.

گردان با اشاره بر اینکه اغلب این کودکان از استان‌های گرمسیر وارد استان همدان می‌شوند، یادآور شد: شهرداری در صورت مشاهده این کودکان آنها را جمع‌آوری کرده و تحویل بهزیستی می‌دهد و اداره‌کل بهزیستی نیز در راستای ساماندهی آنها گام برمی‌دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.