صفحه اصلی / استان ها / زنجان / فعالیت مدرسه ویژه کودکان اتیسم در زنجان
فعالیت مدرسه ویژه کودکان اتیسم در زنجان

فعالیت مدرسه ویژه کودکان اتیسم در زنجان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان زنجان گفت: یک مدرسه ویژه کودکان اتیسم در استان زنجان فعالیت می‌کند.

کودک-مبتلا-به-اتیسم.jpg

سهیلا فریقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از نیازهای اساسی برای هر جامعه به شمار می‌رود؛ چرا که این نهاد محلی برای تعلیم و تربیت فرزندان جامعه است، به همین دلیل اهمیت وجود شرایط و موقعیت تحصیلی مناسب برای دانش‌آموزان از جمله نیازهای اساسی این قشر به شمار می رود.

این مسئول ادامه داد: دانش‌آموزان اتیسمی نیز باید برای تحصیل شرایط و موقعیت مناسبی داشته باشند و وجود محلی برای آموزش این افراد امری ضروری محسوب می‌شود؛ چرا که آموزش این دانش‌آموزان هم‌سان با سایر دانش‌آموزان نیست.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان یک مدرسه برای آموزش کودکان اتیسمی وجود دارد، افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ دانش‌آموز اتیسمی در مدرسه ابتدایی طوبی تحصیل می‌کنند که این دانش‌آموزان در طیف اتیسم قرار دارند و این تعداد، دانش‌آموزان اتیسمی آموزش‌پذیر را شامل می‌شوند که زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند.

فریقی با اشاره دلایل اینکه در سایر شهرها مدرسه اتیسم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای اینکه کلاسی تشکیل شود، نیاز به حداقل ۲۵ دانش‌آموز است و از آنجایی در شهرهای دیگر تعداد کودکان اتیسمی محدود به ۳ یا ۴ دانش‌آموز است، به همین دلیل امکان احداث و یا ایجاد مدرسه برای این دانش‌آموزان وجود ندارد و آنان با سایر دانش‌آموزان زیر نظر آموزش و پرورش استثنائی در یک محیط آموزشی تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان زنجان یادآور شد: با توجه به توان هوشی در کودکان اوتیسم این قشر در سه دسته تربیت‌پذیر، آموزش‌پذیر و اوتیسم عادی تقسیم‌بندی می‌شوند که اداره‌کل بهزیستی متولی دسته اول است و دسته دوم زیر نظر اداره استثنایی آموزش و پرورش قرار دارند و دسته سوم دارای شرایط تحصیل در مدارس عادی هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.