صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / صنعت کاشی با مشکل افزایش تعرفه واردات مواد اولیه روبروست
صنعت کاشی با مشکل افزایش تعرفه واردات مواد اولیه روبروست

متخصص صنفی:

صنعت کاشی با مشکل افزایش تعرفه واردات مواد اولیه روبروست

رئیس انجمن صنفی کاشی و سرامیک کشور گفت: این صنعت از ظرفیت تولید سالانه 500 میلیون متر مربعی برخوردار است، اما افزایش تعرفه واردات مواد اولیه از جمله مشکلات جدی این بخش محسوب می شود .

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد روشنفکر روز سه شنبه در حاشیه افتتاحیه بیست وپنجمین نمایشگاه کاشی و سرامیک به خبرنگاران اظهار داشت: چنانچه حمایت‌ها از صنعت کاشی و سرامیک کاهش یابد، مشکلات این بخش افزایش خواهد داشت.
وی افزود : بسته ارزی دولت، تهیه مواد اولیه صنعت کاشی و سرامیک را بسیار دشوار ساخته و انتظار می رود دولت مشکلات را از پیش روی این صنعت بردارد.
روشنفکر اضافه کرد: وضع تحریم های جدید دشمنان علیه کشور فرصت همپوشانی و همکاری را تشدید می کند و در این شرایط نباید به نحوی رفتار شود که خودتحریمی را افزایش داد، بلکه باید سیاست ها و برنامه ها درجهت حمایت از تولید ملی باشد.

** صادرات ۱۵۰ میلیون متر مربعی کاشی
رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حاشیه نمایشگاه یاد شده از صادرات ۱۵۰ میلیون مترمربعی کاشی و سرامیک در سال ۹۶ خبر داد و افزود: ایران دارای رتبه چهارم از نظر ظرفیت های تولیدی و رتبه ششم تولید کاشی و سرامیک در جهان است.
وی به مناسبت بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت کاشی و سرامیک به خبرنگاران گفت: این صنعت در شمار صنایع بومی کشور محسوب می شود و شاهد بیشترین خودکفایی صنعتی در این بخش هستیم.
وی یادآور شد: ظرفیت های جدیدی در این صنعت در دست راه اندازی است و در شرایط جدید باید مورد حمایت جدی دولت قرار گیرد.
این مقام مسئول افزود: برای توسعه تولید و توسعه بازارهای مصرفی و صادراتی به ویژه به کشورهای همسایه از جمله عراق، سوریه که در مرحله بازسازی پس از جنگ هستند، برنامه ریزی شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت کاشی و سرامیک امروز (سه شنبه) در فضایی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در هفت گروه کالایی کاشی و سرامیک، ماشین آلات و تجهیزات، چینی بهداشتی، رنگ و لعاب، مواد اولیه، شیرآلات، شرکتهای بازرگانی پخش کاشی و نشریات مرتبط در ۱۲ سالن نمایشگاهی محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است.
برپایه این گزارش، شناسایی بازارهای جدید صادراتی، معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این بخش صنعتی کشور، برنامه‌ریزی برای حل مشکلات این صنعت، ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود، ایجاد ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
این نمایشگاه تا ۲۲ تیرماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای عموم علاقه مندان است.
اقتصام*۳۰۶۵*۱۰۷۰* ۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس علی‌آبادی وزیر صمت امروز در آئین گشایش نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.