صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه علمی کاربردی دانشجوی خارجی می‌پذیرد

دانشگاه علمی کاربردی دانشجوی خارجی می‌پذیرد

مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌­المللی دانشگاه علمی کاربردی از پذیرش دانشجوی خارجی طی سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

جشن هشتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران با حضور دانشجویان خارجی این دانشگاه در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی برگزار شد

به گزارش کسب و کار نیوز، محمودرضا دلاور با اعلام مطلب فوق افزود: جذب دانشجوی غیر ایرانی مقیم خارج در دانشگاه علمی کاربردی مزایا و محاسن متعددی از جمله ترویج فرهنگ و زبان فارسی، ارتقای رتبه و جایگاه دانشگاه در نظام‌های رتبه بندی داخلی و خارجی و تقویت زیرساخت‌­های لازم در دانشگاه دارد.

مشاور رئیس دانشگاه علمی کاربردی در ادامه اظهار کرد: در انتخاب و پیشنهاد رشته‌های آموزشی، مزایای ملی و دانشگاهی توأمان مدنظر و عمل قرار گرفته است. همچنین سه شاخص اصلی اختصاصی بودن رشته آموزشی (رشته آموزشی فقط در این دانشگاه ارائه ­شود)، بازار کار داخلی و خارجی و حجم تقاضا (دانشجویان غیر ایرانی) برای آن‌ها مدنظر و ملاک عمل قرار گرفته است.

وی افزود: حدود ۲۰ رشته در مراکز آموزشی برتر در ۶ کلانشهر کشور شامل تهران، کرج، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد برای جذب دانشجویان غیر ایرانی مقیم خارج در نظر گرفته شده و هماهنگی­‌های اولیه در این زمینه با واحدهای ستادی و اجرایی دانشگاه و نیز با سازمان امور دانشجویان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی، مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی همچنین با اعلام اینکه در مرحله اول، تمرکز این دانشگاه بر روی دوره‌­های مقطع‌دار (کاردانی و کارشناسی) است، افزود: دانشجویان غیر ایرانی که به زبان فارسی مسلط نیستند، موظف به گذراندن دوره ۶ ­ماهه یادگیری زبان فارسی هستند؛ زیرا زبان رسمی آموزش ما در تمامی دوره‌­ها زبان فارسی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.