صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / اتاق مشترک ایران و قطر در مباحث تجاری با این کشور اختیار تام دارد
اتاق مشترک ایران و قطر در مباحث تجاری با این کشور اختیار تام دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس:

اتاق مشترک ایران و قطر در مباحث تجاری با این کشور اختیار تام دارد

ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: در سفر اخیر هیات اعزامی به قطر وزیر صنعت و معدن تمام امورات مربوط به قطر را به این اتاق واگذار کرد و اتاق مشترک در این مبحث اختیار تام دارد.

ایران و عمان

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌محمدامین صباغی زاده در نشست هم اندیشی بررسی و محقق نمودن طرح های پیشنهادی گزارش هیات اعزامی به قطر اظهار کرد: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب برای مراودات تجاری با قطر فاصله داریم اما اتاق مشترک همواره می کوشد با ایجاد هماهنگی و رایزنی صادرات به این کشور را به حد قابل قبولی برساند.

وی همچنین در ادامه از رایزنی برای کم کردن هزینه ویزای گردشگری به عمان خبر داد و افزود: در سفر اخیرمان به عمان رایزنی هایی در این باره صورت گرفت که امید است بتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم.

عضو هیات مدیره اتاق مشتر ایران و قطر نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در حال حاضر مهم ترین نیاز ما در استان داشتن بانک اطلاعاتی برای صادرکنندگان در راستای عملکردی منسجم و هماهنگ است، اظهار داشت: وقتی اطلاعات درستی از بازرگانان و صادرکنندگان نداشته باشیم قاعدتا مطابق با نیاز کشور هدف نمی توانیم صادرات انجام دهیم.

میلاد ملک پور بیان کرد: ما به دنبال ایجاد کنوانسیون صادراتی برای صادرکنندگان هستیم و باید قدرت شناسایی شرکت‌ها را داشته و بر اساس آن نیاز مشتری‌ها را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت سرمایه گذاری در استان باید تامین شود، افزود: سرمایه گذاری به بازگشت سرمایه‌اش می‌اندیشد و باید این اطمینان را حاصل کند که نتیجه کارش بیهوده نخواهد بود.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و قطر اضافه کرد: اتاق مشترک باید در راس همه امور مربوط به قطر قرار گیرد تا موزای کاری باعث ضرر و زیان فعلان اقتصادی نشود.

در ادامه این نشست نیز سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان پایلوت صادرات به کشور قطر است، اظهار کرد: ما از چرخه صادراتی به قطر عقب مانده‌ایم و امورات به کندی پیش می رود.

مسعود هندیان افزود: این که کشور ترکیه توانسته است بخش اعظمی از بازار قطر را تصاحب کند را نمی‌توان کتمان کرد اما این مقوله را نباید فراموش کرد که ذایقه عرب‌ها به ما نزدیک‌تر است.

وی ادامه داد: استان هرمزگان با یک بانک اطلاعاتی کامل و جامع از بازرگانان و فعالان اقتصادی نیاز دارد تا بتواند با ایجاد توازن و هماهنگی و کنترل نهایی اجناسی را صادر کند که علاوه بر کیفیت مورد نیاز کشور هدف باشد.

هندیان تصریح کرد: تمام امورات اقتصادی کشورهای توسعه یافته دنیا در دستان بخش خصوصی و این بخش است که برای دولت ها تعیین تکلیف می‌کند اما این سیستم هنوز در کشور ما جایگاه خود را پیدا نکرده است.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان افزود: باید نهادی در استان تشکیل شود که بخش خصوصی تصمیم گیرنده نهایی آن باشد و مدیریت صادرات به طور اصولی اعمال شود.

هندیان با بیان اینکه غرب، مرکز و شرق استان نیاز به پایانه صادراتی دارد، افزود: در مباحث صادراتی نباید شخصی عمل شود و موازی کاری راه به جایی ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.