صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / سروی: پرچمداری کیمیا موجب افتخار است/ نمی‌توانیم غیر اخلاقی عمل کنیم
سروی: پرچمداری کیمیا موجب افتخار است/ نمی‌توانیم غیر اخلاقی عمل کنیم

سروی: پرچمداری کیمیا موجب افتخار است/ نمی‌توانیم غیر اخلاقی عمل کنیم

نایب رئیس تکواندوی بانوان گفت: انتخاب کیمیا علیزاده به عنوان پرچمدار کاروان ایران مایه افتخار است و نمی توان در مورد انتخاب اکرم خدابنده غیر اخلاقی عمل کرد.

زهرا سروی

زهرا سروی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص انتخاب کیمیا علیزاده به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، توضیح داد: به شخصه به عنوان یک تکواندوکار از این انتخاب بسیار خوشحالم چون این انتخاب مایه افتخار رشته تکواندو به خصوص در بخش بانوان است. کیمیا دختر مسئولیت‌پذیری است و همیشه سعی می‌کند چیزی که بر عهده دارد را به نحو احسن انجام دهد. امیدارم از پس این مسئولیت بسیار بزرگ نیز به خوبی برآید.

او همچنین در مورد زمان اعزام تیم ملی تکواندوی بانوان به مسابقات کره جنوبی نیز توضیح داد: این مسابقات G۲  است و از نظر کمی و کیفی برای تکواندوکاران ما شرایط خاصی دارد. با این حال ترجیح دادم پیش از اعزام به بازی های آسیایی تکواندوکاران خود را در این تورنمنت به میدان بفرستیم تا هم از نظر آمادگی به شرایط بهتری برسند و کادرفنی هم بتواند نقاط ضعف و قوت تکواندوکارانی که برای نخستین بار در چنین میدان بزرگی حضور پیدا می‌کنند را بشناسد.

نایب رئیس تکواندوی بانوان همچنین در خصوص حضور بانوان تکواندوکار ایران در رقابت های گرندپری نیز اظهار کرد: از نظر من حضور در گرندپری ها باید هدفمند باشد و تنها شرکت کردن با دو یا سه تکواندوکار در مسابقات گرندپری نباید هدف ما باشد. باید برای حضور خود در دوره های مختلف گرندپری برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم تا به هدف های بزرگتری برسیم. از این رو در نشست هایی که خواهیم داشت برنامه ریزی و نظراتی را بررسی می کنیم تا به امید خدا در گرندپری ها نیز شرکت کنیم. در این مرحله از مسابقات گرندپری نیز می توانسیم شرکت کنیم ولی به درخواست کادرفنی شرکت نکردیم. در حال حاضر تنها هدف ما آماده سازی تیم ملی تکواندوی بانوان برای حضوری موفق  در بازی های آسیایی است.

او در مورد بازگشت اکرم خدابنده به ترکیب تیم ملی نیز توضیح داد: من به شخصه از جمله کسانی ام که معتقدم باید از نفراتی چون اکرم خدابنده استفاده کنیم. خوشبختانه اکرم تمرینات خود را به صورت جدی پیگیری می کند و قطعا با این انگیزه و انرژی که دارد، به اهداف بزرگی فکر می کند که امیدوارم به آن ها برسد. اما دلیل عدم حضور او در ترکیب تیم ملی اعزامی به بازی های آسیایی کاملا مشخص است. ما از ابتدا برنامه ریزی کردیم و کسانی که در انتخابی ها موفق بودند را انتخاب کردیم. اکرم در آن زمان شرایط مسابقه را نداشت و در انتخابی ها شرکت نکرد پس نمی توانیم حق کسانی که در این مسابقات حضور داشتند را ضایع کنیم.

سروی ادامه داد: نفراتی مثل زهرا پوراسماعیل نیز در جریان مسابقات قهرمانی آسیا با شکست دادن قهرمان المپیک و جهان، شایستگی های خود را اثبات کرده و نشان داده اند که تکواندوی بانوان ایران به سطح قابل قبولی رسیده و از نظر پشتوانه سازی نیز مشکلی نداریم. در کنار این مسئله که همه چیز با برنامه و در مساوات پیش رفته، ما نمی توانیم غیر اخلاقی عمل کرده و در این میان فردی را از روی احساس یا علاقه وارد تیم ملی کنیم. همه چیز باید طبق قانون و قواعدی که برای همه مشخص شده پیگیری شود. امیدوارم که در بازی های آسیایی نیز به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.