صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / جذب نیرو در شهرداری سازمان‌یافته نبود
جذب نیرو در شهرداری سازمان‌یافته نبود

عضو شورای شهر:

جذب نیرو در شهرداری سازمان‌یافته نبود

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در جذب نیروهای شهرداری هماهنگی جریانی و سازمان‌یافته صورت نگرفته است و اگر به نتیجه تخلف سازمان‌یافته دست یافتیم، این موضوع را اعلام کرده و برخورد جدی صورت می‌گیرد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، آبتین امیری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، افزود: جای سخنگو در شورای پنجم شهر بندرعباس بسیار خالی است و وجود آن با توجه به اینکه در شهر و رسانه‌ها سؤالات زیادی مطرح و سبب ایجاد شبهاتی می‌شود، بیش‌ از پیش احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته جلسه شورای عالی استان هرمزگان با حضور اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس برگزار شد، خاطرنشان کرد: شورای عالی استان‌ها مجمعی کارساز و از دل مردم است پس باید مسئولین باید بیش‌ازپیش در قبال آن پاسخگو باشند که متأسفانه در این جلسه تنها دو عضو مجمع نمایندگان حضور داشتند که برای عدم بروز اختلاف نام آن‌ها را نمی‌برم اما از نبود سه عضو دیگر گله‌مندیم.

امیری اضافه کرد: باید مشکلات شهری و استان را پای میز مذاکرات برطرف کرد نه آنکه در رسانه‌ها و تریبون‌های رسمی سعی در مطرح کردن و تلاش برای یارکشی داشته باشیم.

این عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه در خصوص انتقادات مطرح شده در جلسه گذشته مبنی بر نحوه به‌کارگیری نیروی انسانی در شهرداری بندرعباس، اظهار کرد: در آن جلسه عضوی پاسخ نداد زیرا اطلاعات کافی نبود و نیازمند کسب اطلاعات بیشتر بودیم که در همین راستا در جلسه کمیسیون خدمات شهری نیز با دعوت سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری روند جذب نیرو بررسی شد.

وی با تأکید بر اینکه بنده هیچ فردی برای به‌کارگیری در شهرداری بندرعباس معرفی نکردم، ادامه داد: با روند خلاف جذب نیرو در شهرداری بندرعباس مخالفم و اگر نیرویی با این روش یا به توصیه اعضای شورای شهر به کار گرفته شده باید سریعاً اخراج شود.

امیری با بیان اینکه نیروی خلاف مقررات در شهرداری جذب نشده است، اضافه کرد: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد که به دلیل برخی تغییرات درون‌سازمانی، بالاجبار برخی نیروها بلاتکلیف، برخی نیروها ارتقا و برخی نیروها وارد سیستم جدید شوند.

وی افزود: شرکت ناچار بود برای بهبود ارائه خدمات عمومی، کارشناس و نیروی خدماتی به کار بگیرد و قانون به سازمان مجوز جذب ۲۵ درصدی داده است، به‌طور مثال اضافه شدن شهرک پیامبر اعظم(ص) نیاز به سه ایستگاه آتش‌نشانی و جذب ۱۲۰ نیرو دارد، حال برای ارائه خدمات نباید نیروی جدید به کار گرفت؟!

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه شهر بندرعباس را نباید با لندن یا پاریس مقایسه کرد زیرا سیستم مکانیزه نداریم بلکه مبتنی بر نیروی انسانی است، اضافه کرد: در دولت گذشته با یک فرمان حاکمیتی به شهرداری‌ها تحمیل شد که در توسعه اشتغال مستقیم وارد شده و با برگزاری آزمون استخدامی نیروهای مازادی به‌زور تحمیل شد و اکنون شهرداری‌های کشور متحمل نیروی مازاد هستند اما در هر صورت اخراج نیرو راحت نیست.

وی با اشاره به اینکه ممکن است لابه‌لای این نیروها تعدادی با پارتی‌بازی جذب شده باشند و منکرش نیستم، خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون خدمات شهری نیز این موضوع دقیق موردبررسی قرار گرفت و نشان داد که در جذب نیروها هماهنگی جریانی و سازمان‌یافته اقدامی صورت نگرفته است و اگر به نتیجه تخلف سازمان‌یافته دست یافتیم، این موضوع را اعلام کرده و برخورد جدی صورت می‌گیرد.

فرزانه آرامش دیگر عضو شورای شهر بندرعباس در خصوص جلسه کمیسیون خدمات شهری افزود: در این جلسه مدارک ارائه‌شده از سوی سازمان‌ها در خصوص روند جذب نیرو ناقص بود و هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده و تا حصول کامل نمی‌توان در این خصوص اظهارنظر کرد.

در ادامه بواشه، عضو شورای شهر بندرعباس گفت: اگر علم و فناوری در شهرداری بندرعباس اجرا می‌شد امروز شاهد نبودیم در خصوص جذب نیرو و نحوه انجام آن صحبت شود.

پس‌ازاین اظهارات امیری در مقام پاسخگویی با بیان اینکه لازم دیدم برای پاسخگویی افکار عمومی این مباحث را مطرح کنم، افزود: در این جلسه برخی سازمان‌ها حاضر و پاسخ دادند که قانع شدیم اما برخی سازمان‌ها حاضر نبودند و این پیگیری تداوم خواهد داشت. نتیجه قطعی را پس از بررسی نهایی به افکار عمومی مطرح خواهم کرد و چون همکارم تشنه پاسخگویی بود لازم دیدم این توضیحات را مطرح کنم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.