صفحه اصلی / استان ها / گیلان / امسال کاداستره کردن جنگل های گیلان را دنبال می کنیم
امسال کاداستره کردن جنگل های گیلان را دنبال می کنیم

امسال کاداستره کردن جنگل های گیلان را دنبال می کنیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر را از سال 96 با جدیت دنبال می کنیم، گفت: سال گذشته در 120 هزار هکتار کاداستر اجرا کردیم و لذا قرار است امسال با کمک اعتبارات ملی و استانی بتوانیم جنگل های استان را کاداستره کنیم.

کاداستر

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محسن یوسف پور در شورای اداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان که با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، با اشاره به اقدامات سال گذشته، اظهار کرد: طرح تنفس جنگل را در سال اول برنامه ششم اجرایی کردیم؛ این در حالی است که مقرر شده بود این طرح طی سه سال اجرایی گردد.

وی از توقف طرح های جنگلداری در گیلان خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته هیچ مجوز بهره برداری اقتصادی و پروانه قطع درختان صادر نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری گیلان، با اشاره به انعقاد قراردادهای حفاظتی در جنگل‌های استان، خاطرنشان کرد: نیروهایی که با مجریان طرح های جنگلداری فعالیت می‌کردند، در قالب قراردادهای حفاظتی جذب شرکت ها شده اند و خوشبختانه نارضایتی در این بخش ایجاد نکردیم.

این مقام مسئول، با بیان اینکه طرح زراعت چوب را در راستای تامین منابع صنایع چوبی و سلولزی اجرایی کردیم، متذکر شد: با توجه به اجرای طرح تنفس جنگل، بحث زراعت چوب را بیش از پیش دنبال می کنیم. شرکت شفارود با وجود برخورداری از جنگل های طبیعی، به طرف صنوبرکاری رفته است و ظرف یک هفته آینده پروانه قطع این جنگل های دست کاشت صادر خواهد شد.

یوسف پور، با اشاره به تعهد سالانه یک هزار هکتاری زراعت چوب در گیلان، گفت: سال گذشته برای یک هزار و ۶۰۰ هکتار تهیه طرح کردیم. البته صاحبان صنایع چوب به دنبال زراعت انحصاری هستند که در این راستا مزایده عمومی را برگزار کردیم و ۲۳ تیرماه جاری پاکت گشایی خواهد شد. علاوه بر حل مشکل چوب در سطح استان، به رفع مشکل اشتغال نیز کمک می کند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر را از سال ۹۶ با جدیت دنبال می کنیم، یادآور شد: سال گذشته در ۱۲۰ هزار هکتار کاداستر اجرا کردیم و لذا قرار است امسال با کمک اعتبارات ملی و استانی بتوانیم جنگل های استان را کاداستره کنیم تا بخش اعظمی از مشکلات مردم با منابع طبیعی رفع شود.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، رفع تداخلات در طرح های هادی را یکی از مزیت های طرح کاداستر دانست و اضافه کرد: با اجرای طرح کاداستر صدور اسناد تک برگ روستایی نیز تسهیل می شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی با سرعت پیگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: پروژه‌های بیولوژیکی محور حوزه های آبخیز خواهد بود و در کنار آن، کاداستر انجام می گیرد تا جامعیت در داخل حوزه ها وجود داشته باشد.

یوسف پور اضافه کرد: توقف بهره برداری از جنگل افزایش قاچاق چوب را به دنبال دارد لذا بحث حفاظت جزو اولویت های ماست و برای اولین بار مقوله قاچاق چوب را در شورای تامین استان مطرح کردیم و انتظار داریم همه دستگاه ها به کمک حفاظت از جنگل ها بیایند. البته شهرستان تالش نیاز به کمک های ویژه در سطح ملی دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.