صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / تعریف و تمجید عجیب فدراسیون تکواندو از رنکینگ های افت کرده
تعریف و تمجید عجیب فدراسیون تکواندو از رنکینگ های افت کرده

تعریف و تمجید عجیب فدراسیون تکواندو از رنکینگ های افت کرده

فدراسیون تکواندو در صورتی از رنکینگ های تکواندوکاران ایران تعریف و تمجید می کند که در حال حاضر رتبه ملی پوشان ایران چندان هم قابل دفاع نیست.

مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو

به گزارش کسب و کار نیوز، تکواندوی ایران همیشه به واسطه درخشش استعدادهای خود از رشته های مدال آور و صاحب سبک ورزش ایران بوده و ورزشکاران این رشته نیز معمولا در جمع برترین های دنیا قرار داشته اند. اما با رو به افول رفتن تکواندوی ایران و افتی که در یکی دو سال اخیر داشته، تکواندوکاران ایران رنک های بالای خود را از دست داده اند اما به نظر می رسد فدراسیون تکواندو فعلا نمی خواهد این مسئله را قبول کند و همچنان با تعریف و تمجیدهای غیر حرفه‌ای، قصد دارد با بزرگنمایی، رنکینگ نه چندان خوب تکواندوکاران ایران را بزرگ جلوه دهد.

با کمی توجه به رتبه های تکواندوکاران ایران در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، به خوبی می توان افت ملی پوشان ایران در چند سال اخیر را درک کرد اما فدراسیون تکواندو همچنان با آسودگی خاطر خبر رنکینگ ملی پوشان را با تیتر “ملی پوشان ایرانی در جمع برترین تکواندوکاران جهان” منتشر می کند! این در حالی است که بین سه نفر برتر اوزان مختلف المپیکی ایران هیچ نماینده‌ای ندارد و عنوان پنجمی فرزان عاشورزاده، بهترین جایگاه ایرانی‌ها است.

مشخص نیست تعبیر فدراسیون از “برترین تکواندوکاران جهان” چیست و چگونه تکواندوکاران ایران با عناوین پنجم، ششم، سیزدهم و چهاردهم در چهار وزن المپیکی را جزو برترین‌های جهان قلمداد می‌کند. اگر ایرانی‌ها با این رنکینگ‌ها جزو برترین‌های جهان هستند، پس کره جنوبی با دو رنکینگ نخست جهان و روسیه با ۴ ورزشکار در بین سه نفر برتر اوزان المپیکی را باید چه نامید؟ این در حالی است که عاشورزاده و خدابخشی در روزگاری نه چندان دور صدرنشین اوزان خود بودند اما حالا پنجم و سیزدهم هستند.

حمایت از ملی پوشان صحبت کاملا درستی است اما، آیا فرار از واقعیت ها راهی است که فدراسیون باید در پیش بگیرد؟ مسئولان این رشته به جای حل مسئله، نباید صورت مسئله را پاک کنند و واقعیت را وارونه جلوه دهند.

اگر قرار است بار دیگر شاهد پیشرفت تکواندوی ایران باشیم بهتر است واقعیت ها را پذیرفته و برای حل آن ها برنامه ریزی کنیم، بدون شک با چنین بزرگ نمایی هایی از رنکینگ های نه چندان قابل دفاع تکواندوکاران ایران گره از کاری باز نمی شود و تنها چیزی که از این رفتار غیر حرفه ای بر جای می ماند، افت بیشتر تکواندوکاران ایران به دلیل غرور کاذب و خوابیدن در باد مدال های گذشته خواهد بود.

در سال های گذشته و پیش از المپیک ۲۰۱۶ ریو با درخشش نفراتی چون فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی اسامی تکواندوکاران ایران در بین رنک های یک و دو جهان دیده می شد اما پس از این مسابقات، دوران افت تکواندوی ایران شروع شد تا اینکه در حال حاضر بهترین رنک کسب شده توسط تکواندوکاران ایران، رتبه پنج فرزان عاشورزاده با ۴۰/۲۹۴ امتیاز در وزن ۵۸- کیلوگرم است. خدابخشی نیز با یک افت چشم گیر با ۸۱/۱۹۱ امتیاز در رتبه ۱۳ وزن ۸۰- کیلوگرم قرار دارد که مسئله قابل تاملی است.

نگاهی به بهترین رنکینگ های تکواندوکاران ایران، در آخرین جدول اعلام شده از سوی (WKF) فدراسیون جهانی تکواندو:
* وزن ۵۸- کیلوگرم
“فرزان عاشورزاده” از ایران با ۴۰.۲۹۴ امتیاز (رتبه پنجم) با ۲۹۷.۰۴ امتیاز اختلاف نسبت به نفر اول “تای هون کیم” از کره جنوبی.
* وزن ۶۸- کیلوگرم:
ابوالفضل یعقوبی” از ایران با ۱۶۸.۱۸ امتیاز (رتبه چهاردهم) با ۴۰۵.۶۹ امتیاز اختلاف نسبت به نفر اول دای هون لی” از کره جنوبی.
* وزن ۸۰- کیلوگرم:
مهدی خدابخشی” از ایران با ۱۹۱.۸۱ امتیاز (رتبه سیزدهم) با ۳۲۶.۵۹ امتیاز اختلاف نسبت به نفر اول چیک سی سه” از ساحل عاج.
* وزن ۸۰+ کیلوگرم:
سجاد مردانی” از ایران با ۲۷۷ امتیاز (رتبه ششم) با ۲۱۰.۴۹ امتیاز اختلاف نسبت به نفر اول ولادیسلاو لارین” از روسیه.

چیزی که الان تکواندوی ایران نیاز دارد دیدن واقعیت ها و همچنین شناسایی و تلاش برای برطرف کردن نقاط ضعف است. خوابیدن در باد مدال های ستاره های پیشین تکواندو در سال های دور راه نشان دادن بزرگی تکواندوی ایران نیست. آیا وقت آن نیست که واقعیت ها را قبول کرده و با کنار گذاشتن غرور کاذب و خود بزرگ بینی، برای پیشرفت بیشتر تلاش کرد؟

سایت فدراسیون تکواندو

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.