چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / گیلان / ۱۲۰ عملیات نفس‌گیر آتش‌سوزی علفزارها در رشت
۱۲۰ عملیات نفس‌گیر آتش‌سوزی علفزارها در رشت

تنها در 14 روز گذشته رخ داد؛

۱۲۰ عملیات نفس‌گیر آتش‌سوزی علفزارها در رشت

رییس سازمان آتش نشانی رشت از 121 مورد آتش‌سوزی علفزارها و ضایعات در 14 روز گذشته در نقاط مختلف شهر رشت خبر داد.

مهار آتش‌سوزی

بابک رمضانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با  بیان اینکه در ۱۴ روز نخست تیرماه سالجاری آتش نشانان و تیم‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی، ۳۳۲ مورد حـریق، حادثه و خدمات ایمنی را پوشش دادند، افزود: تنها از این تعداد ۷۶ مورد آن متعلق به آتش‌سوزی منزل مسکونی، تجاری، خودرو و …، ۱۲۱ مورد مربوط به اطفای عملیات‌های نفس‌گیر آتش‌سوزی علفزار و ضایعات بوده است .

وی به نزدیکی آتش‌سـوزی علفزارها به منازل مسکونی اشاره کرد و گفت: اکثریت آتش سوزی‌ها تعمدی و جهت هرس و تسطیح زمین رخ می‌دهد که متاسفانه تاکنون این بی‌توجهی‌ها موجبات سرایت و آتش گرفتن چندین خانه را نیز فراهم کرده  است. 

مصـدومیت و گـرمازدگی چند نفر از آتش‌نشانان

رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه در ۱۴ روز از تیرماه سال جاری ۱۷ نفر از آتش‌نشانان از ناحیه چشم، پا، صورت، گردن و….. همچنین گرمازدگی و دود گرفتگی دچار مصدومیت شده‌اند، افزود: اطفای آتش سـوزی‌های مسکونی و تجاری بخصوص علفزارها و ضایعات با توجه به گرمای هوا و طولانی شدن زمان عملیات در کنار استهلاک شدید خودروهای اطفایی، تجهیزات و ادوات آتش نشانی موجبات خستگی شدید آتش نشـانان را نیز فراهم می‌کند . 

وی با اشاره به رسالت یک آتش نشان که حفظ مال و جان شهروندان از خطرات و آتش سوزی‌هاست، ادامه داد: در برخی از عملیات‌های اطفای آتش‌سوزی علفزار، مسیرهای صعب العبور مانع از ورود خودروهای عملیاتی به نزدیکی محل آتش‌سوزی‌هاست، اما تلاش آتش نشانان برای خاموش کردن آتش با هر ابزاری قابل ستایش است چرا که هیچ عاملی باعث کوتاهی یک آتش نشان در جهت حفظ رسالتش نخواهد شد.

رمضانی در پایان از شهروندان خواست تا با توجه به گرم تر شدن هوا و کاهش رطوبت زمین در کنار رعایت نکات ایمنی و آتش نشانی نسبت به پیشگیری از آتش سوزی علفزارها، بخصوص جنب منازل مسکونی، اماکن و دیوارهای پوشیده از عایق”ایزوگام” هوشیارتر باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.