صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / ساخت پالایشگاه روغن اکستراکت سبز در اردستان کلنگ زنی شد
ساخت پالایشگاه روغن اکستراکت سبز در اردستان کلنگ زنی شد

ساخت پالایشگاه روغن اکستراکت سبز در اردستان کلنگ زنی شد

عملیات اجرایی طرح ساخت نخستین پالایشگاه تولید روغن اکستراکت سبز غرب آسیا در آئینی با حضور مسئولان اردستان در شهرک صنعتی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرعامل شرکت آمارانت روز جمعه در این زمینه گفت: پالایشگاه در شهرک صنعتی اردستان به مساحت ۳۲ هزار مترمربع با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۲۰۰ نفری، ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن محصول در سال را خواهد داشت که برای اجرای طرح ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است.
بهزاد محمدی افزود: فرآیند و تجهیزات تولید روغن سبز جهت ساخت لاستیک به صورت دانش بنیان از سوی متخصصان این شرکت در کشور بومی شده و با این فناوری کاهش هشت درصدی مصرف سوخت در خودروهای سنگین و چهار درصد کاهش مصرف بنزین در خودروهای سبک را شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به ۱۵ سال مطالعه این طرح اضافه کرد: همچنین استفاده از این روغن در فرآیند تولید لاستیک منجر به کاهش ۲۰ درصدی استهلاک خودرو و کاهش ۲۰ درصدی آلایندگی می شود.
فرماندار اردستان نیز در این آئین گفت: ساخت این پالایشگاه در راستای اجرای شعار اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خروج ارز، کاهش مصرف سوخت و حرکت در راستای فعالیت های دانش بنیان است و امید می رود با اجرای آن حضور سرمایه گذاران در شهرستان اردستان پررنگ تر شود.
حمیدرضا تاملی افزود: کشور با سرمایه گذاری هایی که صورت می گیرد هم اکنون با اقتدار، امید و برنامه ریزی به سوی هدف های متعالی در حال حرکت می باشد.
وی بیان کرد: حادثه ها و خبرهای منفی که در شرایط خاص کنونی در فضای مجازی و برخی رسانه ها منتشر می شود، نشان دهنده تلاش برخی همسوی با دشمنان برای ناکارآمد جلوه دادن دولت است و این عده در عمل نقش پیاده نظام دشمن را ایفا می کنند.
وی اضافه کرد: برخی محفل ها و جریان ها از مشکلات روز کشور که نتیجه بدعهدی های نظام سلطه می باشد، استفاده سیاسی می کنند و دانسته یا ندانسته آب به آسیاب دشمن می ریزند.
فرماندار اردستان عنوان کرد: دولت امروز در سیاست خارجی نسبت به سایر دوره های پس از انقلاب تحولات شگرفی ایجاد کرده که شاهد آن اختلاف کنونی بین ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی است.
نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: به رغم شرایط اقتصادی کنونی و اعمال تحریم های ظالمانه از سوی نظام سلطه، شخصیت هایی با استفاده از همه دانش و توان خود نسبت به سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و کاهش وابستگی به خارج اقدام می کنند که قابل تقدیر است.
حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد افزود: دشمن به دنبال جلب همکاری دیگر کشورها برای اعمال تحریم هایی سخت علیه ایران است در حالی که مردم ما شرایط سختی مانند انقلاب و دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذاشتند.
وی بیان کرد: تنها راه پیشرفت کشور در این شرایط برداشتن موانع تولید است زیرا دشمن تلاش دارد با استفاده از گسل های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و قومی کشور را تجزیه کند.
نماینده اردستان در مجلس اضافه کرد: بحث اشتغال در این شرایط از اهمیت بیشتری برخوردار است و مسئولان شهرستانی باید برای بر طرف کردن مشکلات با سرمایه گذاران همکاری مناسبی داشته باشند.
اردستان با یک شهرک و ۲ ناحیه صنعتی زواره و مهاباد در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
۷۴۳۱/۸۱۲۳

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.