صفحه اصلی / استان ها / زنجان / برای کاهش تصادفات جاده‌ای چه باید کرد؟
برای کاهش تصادفات جاده‌ای چه باید کرد؟

برای کاهش تصادفات جاده‌ای چه باید کرد؟

فرمانده پلیس‌ راه استان زنجان گفت: انحراف به چپ عامل عمده تصادفات به‌وقوع پیوسته در محورهای مواصلاتی استان است.

تصادف پژو پارس

سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی سبب می‌شود که خسارات جبران‌ناپذیری به افراد وارد شود، در حالی‌که می‌توان به‌راحتی مانع آن شد.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات به دلیل خواب‌آلودگی راننده است که این آمار نگران‌کننده است، تصریح کرد: راهکارهایی باید در مدت زمان کوتاه پیش‌بینی شود، البته طبق تفاهم‌نامه‌های منعقد شده نصب شیارها، سکوها و چراغ‌های LED  در حال انجام است، ولی این اقدامات مانند مسکن به صورت مقطعی عمل می‌کند .

این مسئول با اشاره به اینکه به ازای هر ساعت رانندگی باید ۱۵ دقیقه استراحت کرد و لازم است در اطراف جاده جاذبه‌هایی برای توقف ایجاد شود تا با استراحت رانندگان در کنار این جاذبه‌ها میزان تصادفات کاهش یابد، خاطرنشان‌ کرد: در بحث خواب‌آلودگی راننده‌ها نیز برای کاهش تلفات باید تدابیری مانند نصب لغزاننده‌ها اندیشیده شود تا از تلفات موجود کاسته شود .

شیرمحمدی یادآور شد: شناسایی چند نقطه مناسب، تامین روشنایی، استفاده از سازه‌های موقت، استقرار سرویس بهداشتی و واحدهای امدادی به ‌صورت فوری در نقاطی از جاده‌ها، از اقداماتی است که می‌توان انجام داد تا رانندگان به این بهانه در مسیر توقف کرده و استراحت کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.