صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / لزوم برند سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هرمزگان
لزوم برند سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هرمزگان

لزوم برند سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هرمزگان

مشاور عالی استاندار هرمزگان گفت: هنرمندان می‌توانند با شیوه‌های خلاقانه طراوت و امیدواری را به‌طور واقعی به جامعه تزریق کنند و در شرایط امروز این وظیفه مهم را بر عهده‌ دارند.

موسیقی

‌به گزارش کسب و کار نیوز،‌ محمدباقر کشفی در دیدار با جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ استان هرمزگان با تأکید بر اینکه دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان که در این نشست مطرح شد به دکتر همتی استاندار هرمزگان منتقل می‌شود، عنوان کرد: در کنار مسائل مدیریتی، هرکدام از تشکل‌ها و مجموعه‌ها باید به جایگاه مهم خودباور داشته باشند‌.

وی ادامه داد: هنرمندان و اهالی فرهنگ باید به تأثیرگذاری خود در مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه واقف باشند و قدر این جایگاه مهم را بدانند و از آن برای تأثیرگذاری مثبت استفاده کنند‌.

مشاور عالی استاندار هرمزگان افزود: دیگر موردی که باید به آن توجه شود این است که اهالی فرهنگ و هنر در مجموعه خود تعامل، همکاری، همفکری و وحدت داشته باشند چون در غیر این صورت انرژی‌ها پراکنده و به حاشیه رانده می‌شود و نهایتاً آن برآیندی که موردنظر است، حاصل نخواهد شد‌.

کشفی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر، فعالان و اهالی این حوزه با اتکا به توانایی، ظرفیت‌ها، ویژگی‌ها، ذوق و استعدادی که درونشان وجود دارد کار را به جلو می‌برند و عملاً حوزه فرهنگ و هنر به دست فعالان این بخش اداره می‌شود و با توجه به این موضوع باید به دنبال طرح‌ها،‌ شیوه‌ها و روش‌های نو، ابتکاری و خلاقانه باشیم و خود اهالی فرهنگ و هنر می‌توانند ایده‌های خلاقانه و نوآورانه و مبتکرانه با توجه به مجموعه شرایطی که در جامعه ما می‌گذرد و ذوق، نگاه، میل مخاطب، طراحی و ارائه کنند‌.

وی گفت: اهالی فرهنگ و هنر با توجه به هنر و ابزاری که در اختیار آن‌هاست باید هنرمندانه نسبت به تبیین جایگاه و نقش هنر و فرهنگ تلاش کنند‌.

مشاور ارشد استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه نگاه دکتر همتی استاندار هرمزگان تقویت و حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ است، بیان داشت: انتظار ما از اهالی هنر و فرهنگ و نخبگان و متفکران جامعه این است که با راهکارهای هنرمندانه و با توجه به‌ضرورت های امروز به بهبود وضعیت اقتصادی در جامعه کمک کنند‌.

کشفی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد فرهنگ‌سازی است چون در جامعه بدون فرهنگ‌سازی اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و اگر بخواهیم هر کاری صورت گیرد، باید از قبل زمینه‌های فرهنگی و ذهنی آن در جامعه فراهم باشد .

وی اضافه کرد: در این فضا نیاز داریم که اهالی هنر و فرهنگ و خرد و اندیشه به مسائل ورود کنند چون همراهی آن‌ها می‌تواند خیلی مؤثر باشد و رفتار و موضع‌گیری آن‌ها به‌عنوان الگو در جامعه تأثیرگذار خواهد بود‌.

مشاور عالی استاندار هرمزگان خواستار بهره‌گیری اهالی فرهنگ و هنر از ظرفیت، محبوبیت و مقبولیت خود برای ایجاد امید در جامعه شد و اظهار کرد: هنرمندان می‌توانند با شیوه‌های خلاقانه طراوت و امیدواری را به‌طور واقعی به جامعه تزریق کنند و در شرایط امروز این وظیفه مهم را بر عهده‌ دارند‌.

کشفی با بیان اینکه هدف دکتر همتی استاندار هرمزگان توسعه همه‌جانبه و متوازن تمامی حوزه‌ها در هرمزگان است، عنوان کرد: اهالی فرهنگ و هنر هم از این فرصتی که در استان فراهم‌شده، استفاده کنند تا شاهد رشد و ارتقاء و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هرمزگان در سطح ملی باشیم‌.

وی با تأکید بر اینکه اهالی فرهنگ و هنر باید تحرک، پویایی و بروز و ظهور بیشتری داشته باشند، اضافه کرد: استاندار هرمزگان از راه‌اندازی فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی که بتواند استان را معرفی کند، استقبال و حمایت خواهد داشت و این کار باید توسط خود مجموعه فرهنگ و هنر استان آماده و طراحی شود ‌تا استانداری بتواند از آن پشتیبانی داشته باشد‌.

مشاور ارشد استاندار هرمزگان با بیان اینکه دکتر همتی استاندار هرمزگان خود از جنس فرهنگ و هنر و رسانه است و در این عرصه فعالیت داشته و تجربیاتی دارد، خاطرنشان کرد: اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان تلاش کنند با بهره‌گیری از این شرایط مناسب، فضای بهتری برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر در هرمزگان ایجاد شود‌.

کشفی خواستار شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، ویژگی‌ها و برجستگی‌های فرهنگ و هنر هرمزگان شد و تصریح کرد: نیاز است فعالان فرهنگی و هنری هرمزگان طراحی مناسبی برای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این استان که قابلیت برند سازی دارند انجام دهند و با تمرکز روی آن‌ها بتوان جشنواره‌های بزرگی را در سطح ملی و بین‌المللی در استان برپا کرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد عرصه فرهنگ و ایجاد بازار برای ارائه محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری هرمزگان، بیان کرد: برای ایجاد پیوند میان اقتصاد و فرهنگ می‌توان بازارچه‌ای برای فروش محصولات ایجاد کرد و باید بتوانیم در عرصه فرهنگ و هنر بازار ایجاد کنیم و بتوانیم این جاذبه‌ها را معرفی کنیم‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.