صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / سند ایجاد ظرفیت اینترنت اشیا کشور در حال تدوین است
سند ایجاد ظرفیت اینترنت اشیا کشور در حال تدوین است

سند ایجاد ظرفیت اینترنت اشیا کشور در حال تدوین است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که سند ایجاد ظرفیت اینترنت اشیا در کشور درحال تدوین است و با اجرایی شدن آن ، فاز جدیدی از سرمایه گذاری مبتنی بر دانش بومی انجام خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد جواد آذری جهرمی پنجشنبه شب در نشست مشترک فعالان اقتصادی شهرستان های نور و محمود آباد در دانشگاه آزاد واحد اسلامی نور افزود : این سند تا پایان امسال تدوین می شود که نتیجه اجرایی شدن آن علاوه بر رفع نقصان های موجود در حوزه ارتباطات ، توسعه اقتصادی و رفاه بیشتر مردم را در پی خواهد داشت .
وی با اشاره به ظرفیت های ممتاز و منحصر به فرد مازندران در بخش های مختلف از جمله کشاورزی ، گردشگری ، صنایع و نیز راههای ارتباطی هوایی ، ریلی و دریایی ، گفت : با وجود برخورداری مازندران از همه این مزیت ها و منابع انسانی دانش آموخته ، متاسفانه مردمان این دیار با مشکلات اقتصادی و بیکاری مواجه هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود : به علت رفتارهای نادرست و قدرنشناسی نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی و نیز استفاده نکردن بهینه از این موهبت خدادادی خسارت های جبران ناپذیری به طبیعت مازندران وارد شده است .
آذری جهرمی به انباشت زباله در طبیعت و سواحل استان به عنوان بخشی از کم لطفی نسبت به محیط زیست و طبیعت یاد کرد و اظهار داشت : باید به دنبال راهکار مناسب دفع زباله مازندران بود تا این حجم انبوه پسماند در طبیعت و ساحل دریا تخلیه نشود.
وی تغییر سبک زندگی مردم را نخستین گام برای حل معضل زباله مازندران پیشنهاد کرد و خواستار نقش آفرینی نهادهای فرهنگی و تشکل های مردم نهاد در این زمینه شد.
وزیر ارتباطات یکی از ظرفیت های کم نظیر مازندران را داشتن محصولات تولیدی صادراتی دانست و تاکید کرد : این که مدیریت استان برنامه دارد تا میزان صادرات را از حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حال حاضربه سه میلیارد دلار تا پایان برنامه ششم برساند ، نشانگر شناخت بهینه ظرفیت های موجود و اتخاذ نگاه توسعه گرایانه است .
وی ایجاد تحرک در بخش خدمات از جمله گردشگری را برای توسعه مازندران و برون رفت از مشکلاتی چون بیکاری ضروری دانست و افزود : محور های ۱۲ گانه اقتصاد مقاومتی و توسعه مازندران می تواند محرومیت ها را از چهره این استان بزداید.
آذری جهرمی برنامه های اقتصاد مقاومتی مازندران را خوب توصیف کرد و با قدردانی از استاندار به خاطر برنامه ریزی درست و هدفمند در ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، گفت :‌ خوشبختانه طرح هایی که در این ستاد مصوب شده نشان می دهد که حداقل وابستگی را بودجه های دولتی دارد .
وی افزود : یکی از نکات مثبتی که در مازندران مشاهده کردم این است که با توجه به محدودیت های مالی ، تحریم ها ، بحران های طبیعی ، رکود برخی از کسب و کارها در کشور ، نگرانی کمتری در مازندران نسبت به دیگر استان ها وجود دارد .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که وزیر معین ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی در استان مازندران است ، عصر پنجشنبه وارد این استان شد.
آذری جهرمی در این سفر علاوه بر شرکت در چند نشست از جمله جلسه شورای اداری و اقتصاد مقاومتی ، یکهزار و ۵۸ طرح حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را افتتاح کرد .
۷۰۷۸/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.