صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ساخت بزرگراه داراب – گهکم هرمزگان شتاب گیرد
ساخت بزرگراه داراب – گهکم هرمزگان شتاب گیرد

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت بزرگراه داراب – گهکم هرمزگان شتاب گیرد

جنوب کشور تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، خیراله خادمی شامگاه چهارشنبه در پایان بازدید از طرح های راه سازی شهرستان داراب در جمع خبرنگاران افزود: بزرگراه شیراز – فسا – داراب – گهکم حاجی آباد، ارتباط دهنده استان فارس با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و از این نظر یکی از محورهای شریانی و پرتردد کشور محسوب می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی طول این پروژه را ۳۵۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود:‌ ۲۸۰ کیلومتر این محور در استان فارس قرار دارد که از این محور، ۱۵۰ کیلومتر آن تکمیل شده است، ۶۰ کیلومتر در دست اجرا است و عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر نیز آغاز نشده است.
خادمی در ادامه شتاب بخشی به آغاز عملیات اجرایی این محور در محدوده شهرستان داراب را خواستار شد و گفت:‌ این بزرگراه موجب تکمیل شدن بخش دیگری از کریدور شمال- جنوب کشور می‌شود و از نظر ارتباط شهرستان داراب با مرکز استان و توسعه صنعت کشاورزی و دامداری در این شهرستان ضروری است تا عملیات اجرایی این محدوده نیز هرچه سریعتر آغاز شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی پیشرفت فیزیکی این بزرگراه را ۵۹ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت این محور به منظور تکمیل بزرگراه در سالجاری مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه های کشور در ادامه سهم استان فارس از شبکه راه اصلی و بزرگراهی کشور را ۱۷ درصد دانست و افزود: طول راه های اصلی و بزرگراه‌های کشور ۴۲ هزار و ۱۶۴ کیلومتر است که بیش از ۳ هزار کیلومتر آن در استان فارس واقع شده است.
خادمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اینک عملیات احداث سه خط ریلی در استان فارس در حال اجرا است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خط ریلی اقلید – یزد به طول ۲۷۵ کیلومتر سال ۹۸ به بهره برداری می رسد و علاوه بر خط ریلی شیراز – گل گهر استان کرمان، عملیات اجرایی طرح راه آهن شیراز – بوشهر نیز از ۲ محور مبدا و مقصد آغاز شده است.
وی ادامه داد: در صورت نهایی شدن تامین اعتبار این طرح به صورت فاینانس و ساخت راه آهن شیراز – بوشهر، شمال کشور به بندر بوشهر متصل می شود.
خادمی همچنین با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای احداث خط ریلی ‘زادمحمود' در استان هرمزگان به سمت داراب گفت: امسال برای این طرح بودجه تعریف شده و مطالعات آن امسال آغاز می شود.
شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
۹۸۷۷/ ۲۰۲۷

همچنین مطالعه کنید:

تامین ۵۲ هزار هکتار اراضی برای نهضت ملی مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.