صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / راز گالری گردی در تابستان
راز گالری گردی در تابستان

هنرهای تجسمی

راز گالری گردی در تابستان

هر فصل شاهد گشایش گالری جدیدی در تهران هستیم، یکی از دلایل آن افزایش تعداد هنرجویان و هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در ایران است و نیز رقابت گالری‌ها برای نمایش آثار و جذب مخاطب و خریداران آثار هنری.

هر فصل شاهد گشایش گالری جدیدی در تهران هستیم، یکی از دلایل آن افزایش تعداد هنرجویان و هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در ایران است و نیز رقابت گالری‌ها برای نمایش آثار و جذب مخاطب و خریداران آثار هنری.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، زمانی نه چندان دور که در پایتخت تعداد گالری های فعال هنری به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید، برگزاری رویدادهای مهم بیشتر در نیمه دوم سال انجام می شد. اما در مدت چند سال گذشته این قوانین نانوشته تغییر کرده و با افزایش تعداد گالری ها، در فصل گرم نیز شاهد نمایش آثار خوب از هنرمندان هستیم. دیگر نمی شنویم که بگویند فصل تابستان، فصل نمایش دانشجویان هنر است.
در این نیمه دوم داغ تیرماه نیز شاهد افتتاحیه ها و ادامه نمایشگاه های بسیاری در تهران و همچنین در دیگر شهرهای کشور هستیم که در ادامه این گزارش به معرفی تعدادی از این رویدادها خواهیم پرداخت.

**نصف جهان میزبان ”هفت کارنما در یک نگاه'
منتخبی از کارنماهای پژوهشی ۱ تا ۷ از آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران که پیش از این در خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمده بودند، به انتخاب مسئولان موزه هنرهای معاصر اصفهان، در این محل نمایش داده می‌شود.
این نمایشگاه با عنان ‘هفت کارنما در یک نگاه' فردا پنجشنبه چهاردهم تیر ماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح می شود تا ۱۹ مرداد ماه ادامه دارد.
در این نمایشگاه آثاری از ۸۹ هنرمند همچون شهلا آرمین ،سیروس آقاخانی ، فرح سید ابوالقاسم، عبدی اسبقی، رامین مهدی نژاد، مهنوش نادری، نجوا عرفانی، مهرنوش عسگری طاری، مهدی علایی نژاد، یعقوب عمامه پیچ، مینا غازیانی، بهارک فتحی آذر، محمدهادی فدوی، موناسادات خسروشاهی ، نازنین خسرونیا، محمد خلیلی، احمد خلیلی فرد و غیره به نمایش در می آید.

**نمایش ‘ایران ناسیونال' در گالری فرشته
گالری فرشته از روز پانزدهم تیرماه میزبان چاپ دستی علی آل حسینی با عنوان ‘ایران ناسیونال' است.
آل حسینی در این آثار که به شیوه چاپ های دستی روی پارچه اجرا شده، از عکس های قهرمانان ملی دهه های ۴۰ و ۵۰ خورشیدی استفاده کرده، در بخشی از متن این نمایشگاه با عنوان ‘همان پسرک، همان سکوها' به قلم حمیدرضا صدر آمده است: ‘آن‌جا هستند، درون آن میدان، دنبال توپ می‌دوند، دوباره…
بی‌اعتنا به سیاهه دراز اتومبیل‌هایی که در بندشان گرفتار آمده‌ای پا به توپ شدن کارو حق وردیان را دنبال می‌کنی. تکل ابراهیم آشتیانی را. ضربه غلامحسین مظلومی را. گل… فلاش فوروارد. نفوذ جعفر کاشانی. پاس او به حسین کلانی و پاس کلانی به همایون بهزادی. ضربه نهایی صفر ایرانپاک.. گل. یک یک…'
این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز و تا بیست و ششم تیر ماه، در گالری فرشته، به آدرس شریعتی، پایین تراز پل صدر، جنب شهر کتاب فرشته، روبرو ساختمان رویال پارک، پ ۱۶/۷۱ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

**نمایش ‘فریش توقیف شد' در گالری چهار
نقاشی های پاپ آرت فریش البرز کوه با عنوان ‘فریش توقیف شد' جمعه پانزدهم ماه جاری در گالری چهار به نمایش در می آید.
این هنرمند آثار نمایشگاه فوق را به دو شیوه خلق کرده، در بخش زمینه، متن روزنامه ها روی کنواس چاپ قرار داده و در بخش تصویر، اثر روی بوم دیگری با تکنیک رنگ روغن و آکرولیک نقاشی و به زمینه آن کلاژ (تکه چسبانی) شده است.
هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه روزنامه، یکی از پر مصرف ترین کالای شهری با دیدگاه و نگرشی نو است. این نمایشگاه تا ۲۵ تیرماه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به سید خندان، کوچه اشراقی، پلاک ۴ برپا خواهد بود.

**گالری لاله میزبان ‘بهار شیراز' شد
آثاری از هنرمندان جوان شیرازی به انتخاب همایون سلیمی، رضا خدادادی و علی جهانگرد با عنوان ‘بهار شیراز' جمعه هفته جاری در نگارخانه لاله تهران به نمایش در می آید.
در این نمایشگاه هنرمندان جوان با آثارشان برآن هستند تا محدودیت پذیری گفتمان‌های هنری غالب را با نمایش بیش از ۴۰ اثر نقاشی با موضوع و تکنیک های مختلف به چالش بکشند.
برخی از آثار، تصویری از میراث هنری عمیق بومی و ایرانی را در خود دارند درحالی ‌که برخی دیگر خارج از سنت‌های قومی محلی، شخصی نگاری شده‌اند.
این نمایشگاه تا ۲ مرداد ماه در نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله ادامه خواهد داشت.

**نمایش ‘سی مرغ' در فرهنگسرای نیاوران
عکس های محمد امین کجوری از ۳۰ پرنده وحشی که به مدت سه سال در در مجموعه‎هایی چون باغ وحش تهران، باغ پرندگان تهران و موزه دارآباد ثبت شده با عنوان ‘سی مرغ' از جمعه هفته جاری به مدت ۱۰ روز در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می شود.
این نمایشگاه با اشاره‎ به مرغ اسطوره‎ای (سیمرغ) و روایت عرفانی عطار از جستجوی پرندگان در راه رسیدن به سیمرغ، سعی دارد با تصاویری که از پرندگان ارائه می دهد، حالاتی انسان گونه و عرفانی را تداعی کند. همچنین کجوری در این آثار کوشیده ذهن مخاطب را از زیبایی ظاهری پرنده فراتر ببرد و در نهایت تعاملی احساسی را در بیننده ایجاد کند.

**گالری احسان و ‘وارونا ۲'
نمایشگاه هنرهای تجسمی مجموعه ‘وارونا٢' با کیوریتوری (نمایشگاه گردانی) فاطمه صحرایی
از١۵تیر در گالری احسان گشایش می یابد.
در این نمایشگاه ۲۲ اثر شامل نقاشی، عکس، نقاشی خط و حجم از فراز حبیب اللهیان، شهرام رستمی، هانیه شهمیرزادی، پریزاد نوروز ناصری، راحله حاجیان، نسرین چرخت، ناهید دانشمند، افسانه کوهکن، فائزه اسدی طاری، شبنم شهریاری، سما حسینی، عذرا نادری، سپیده حجت شمامی، افسانه درویش ملا، الهام اژدری در معرض دید قرار می گیرد.
‎این نمایشگاه تا٢٠ تیرماه به نشانی نیاوران،خیابان اقدسیه،بلوار آجودانیه،خیابان١۴شرقی،انتهای خیابان،پلاک٢٢ در گالری بین المللی احسان ادامه خواهد داشت.

**ادامه نمایشگاه ها
گالری موسسه فرهنگی هنری صبا (فرشچیان) تا ۱۷ تیرماه میزبان نمایشگاه ‘در کوچه باغ خیال' است.
نمایشگاه ‘رنگ ترانه' تا ۲۳ تیر ماه در گالری فرهنگسرای اندیشه برپا خواهد بود.
نمایشگاه های ‘جغرافیای انقضا' نیز تا ۳۰ تیر ماه در گالری ‘ اُ' و ‘ماهی گرفتگی' تا ۲۰ تیر ماه در گالری نگاه برپا خواهد بود.
گالری موسسه هوم تا ۸ مرداد ماه میزبان نمایشگاه ‘میان پرده' است.

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.