سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / برگزاری کافه سرمایه در اینوتکس
برگزاری کافه سرمایه در اینوتکس

برگزاری کافه سرمایه در اینوتکس

مدیر فن بازار ملی ایران گفت: برگزاری کافه سرمایه یکی از بخش های هفتمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس است که در آن استارتاپ‎ها و سرمایه‌گذارها با هم ملاقات خواهند داشت و قرار است در مدت سه روز برگزاری نمایشگاه 110 نشست میان آنها برگزار شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، اکبر قنبرپور عصر روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۱۸ در بوستان گفت و گو افزود: نمایشگاه اینوتکس در سال ۲۰۱۲ آغاز به کار کرد که دو سال اول فقط میزبان شرکت های فناور خارجی بود، از سال ۲۰۱۴ شرکت های ایرانی هم به آنها اضافه شد و در مدت سه سال گذشته فقط شرکت های فناور در آن حضور داشتند.
وی اظهار داشت: سال گذشته با توجه به رشد سریع در اکوسیستم، تصمیم گرفتیم که بخش های دیگری را هم به نمایشگاه اضافه کنیم که بر این اساس از مخترعان، استارتاپ ها و شتاب دهندگان نیز برای حضور دعوت کردیم و امسال هدفگذاری برپایی نمایشگاه بر حضور تمام این اعضا بود.
دبیر هفتمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۱۸ ادامه داد: امسال ۱۳ گروه از جمله مخترعان، استارتاپ ها، شتاب دهندگان و سرمایه گذاران شناسایی شده و در نمایشگاه حضور دارند، همچنین تعدادی از شرکت های ارائه دهنده خدمات کسب و کار نیز شرکت کرده اند.
قنبرپور افزود: کشورهایی مانند آلمان، لهستان و روسیه در نمایشگاه اینوتکس غرفه دارند؛ همچنین در رویدادها نیز کشورهای نیجریه، ترکیه، مالزی و اندونزی حضور یافته و کشورهای کره جنوبی و عراق نیز در قالب هیات از نمایشگاه بازدید خواهند داشت.
وی با بیان اینکه هفتمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۱۸ در چند بخش برگزار می شود، گفت: یک بخش نمایشگاهی است که از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه در بوستان گفتگو برپا است، بخش بعدی شامل ۱۰ مورد رویداد است که همزمان با نمایشگاه برگزار می شود که برخی تجاری و برخی با رویکرد کسب و کار ترویجی هستند.
قنبرپور افزود: نشست شبکه سازی نوآوری با حضور اساتید خارجی با زمینه شهر هوشمند و اینوتکس پیچ، بخش دیگری از این رویدادها است که قرار شد چهار برنده این بخش با همکاری اتاق بازرگانی تهران به جیتکس ۲۰۱۸ اعزام شوند.
نمایشگاه جیتکس دبی (Gitex) بزرگترین و معروفترین نمایشگاه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا در زمینه تکنولوژی و فناوری اطلاعات است که هر ساله در شهر دبی امارات برگزار می شود. این نمایشگاه مکانی برای آشنایی با آخرین نوآوری ها و تکنولوژی ها در حوزه فناوری است و بیشتر مدیران ارشد شرکت های معروف دنیا و متخصصان این صنعت در آن شرکت می کنند.
نمایشگاه جیتکس همچنین فرصتی برای آشنایی و ایجاد ارتباط با تولید کنندگان، خرید و سفارش و اخذ نمایندگی محصولات است.
مدیر فن بازار ملی ایران در ادامه سخنانش گفت: نشست فناوری ها در حوزه انرژی های تجدید پذیر میان کشورهای D8، عرضه نیاز تعدادی از شرکت ها در قالب یک رویداد نیازی و «اینو نوجوان» برای نوجوانان که تجربه ۱۸ فناوری در آن عرضه می شود برخی دیگر از این رویدادهایی است که همزمان با نمایشگاه برگزار می شود.
به گفته وی امسال برای اولین بار اینوتکس و اینوتک همزمان با هم و در قالب یک نمایشگاه برگزار می شوند.

** اینوتکس
نمایشگاه اینوتکس یک رویداد منحصر درحوزه فناوری و نوآوری در منطقه است که هر ساله با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

** اینوتک
رویداد ملی اینوتک سلامت، رویداد مهم کارآفرینی و فناوری در حوزه سلامت است که برای سومین بار در کشور برگزار شد، این رویداد با حضور هسته ها و شرکت های فناور، دانشجویان و تیم های علاقه مند به کارآفرینی و دارای ایده، اشخاص سیاست گذار حوزه سلامت، مدیران موفق شرکت های دانش بنیان، شرکت های بازارساز حوزه سلامت، سرمایه گذاران خطرپذیر، مدیران مراکز رشد سلامت و پارک های علم و فناوری حوزه سلامت برگزار می شود.
هفتمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۱۸ از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه در بوستان گفتگو برپا است.

همچنین مطالعه کنید:

ثبت موجودی طلا برای طلافروشان الزامی نیست

به گزارش کسب و کار نیوز، معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.