صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / بانوان به تماشای «نقش جهان» می‌نشینند
بانوان به تماشای «نقش جهان» می‌نشینند

بانوان به تماشای «نقش جهان» می‌نشینند

نمایش «نقش جهان» به کارگردانی بنفشه امیری و نویسندگی سارا کاظمی از 15 تیرماه ویژه بانوان در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‎رود.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، نمایش «نقش جهان» سومین اجرای گروه «مینیاتور» که با الهام از نقاشی‎های مینیاتور مکتب اصفهان طراحی شده از ۱۵ تیرماه برای بانوان به صحنه می رود.
در این نمایش بازیگران در قالب ۹ پرده می‎کوشند به کمک شعر، روایت، موسیقی، حرکت و تصویر، مسیری را طی کنند که از دل مفاهیم مورد استفاده اساتید مینیاتور مکتب اصفهان، می‎گذرد و با سفری تمام و کمال به این شهر و مهد این مکتب هنری برسد.
بنفشه امیری سرپرست گروه مینیاتور و طراح حرکت، هدف از تلاش این گروه را زنده نگه داشتن هنر حرکت ایرانی در اصیل ترین فرم خود ولی با رنگ و بوی امروزی می‎داند.
سارا کاظمی سبزوار نویسنده «نقش جهان» معتقد است: این نمایش کوششی برای ایجاد تجربه‎ای تازه در نمایش حرکت ایرانی است.
وی افزود: جمع شدن تمام قطعات حول مضامین تصاویر مینیاتور منصوب به یک مکتب هنری و در همان حال تلاش برای ساختن داستانی شخصی است که به حرکت مخاطب در میان این مضامین معنا ببخشد و می تواند همزمان که مخاطب را در مسیر روایت با خود همراه می کند، مکتب هنری مشخصی را نیز به او بشناساند.
بنفشه امیری، سارا کاظمی سبزوار، سایه سدیفی، صدا سدیفی، گلناز شکیبا، پرتو کریم‎زاده، مریم محمدی، ملیکا علیزاده، شیده مشرف، آویده بروزاده، هیوا سخنگو بازیگران گروه حرکت مینیاتور هستند
نمایش «نقش جهان» ۱۵ تیر ساعت ۱۵ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‎رود و علاقمندان می‎توانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت و یا گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.
گروه حرکت مینیاتور فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرده است.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۹۰۵۳**

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.