صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تمایل مجارستان برای مذاکره درباره توافق دوجانبه مهاجرت با مرکل
تمایل مجارستان برای مذاکره درباره توافق دوجانبه مهاجرت با مرکل

تمایل مجارستان برای مذاکره درباره توافق دوجانبه مهاجرت با مرکل

ویکتور اوربان، نخست وزیر ضد مهاجرت مجارستان از تمایل خود برای انجام توافق دوجانبه با صدراعظم آلمان برای اعمال محدودیت در ورود پناهجویان در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی خبر داد.

ویکتور اوربان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان احتیاج دارد که هم حمایت ائتلاف سوسیال دموکرات‌ها در دولتش و هم کشورهای دیگر اتحادیه اروپا را درباره توافق جدید پناهجویان به دست آورد.

در همین راستا وزیر کشور آلمان اعلام کرد، در اسرع وقت به اتریش می‌رود تا به بررسی حمایت از مراکز اسکان موقت پناهجویان و عدم پذیرش آنها در مرزهای آلمان بپردازد. این گام در راستای اجرای توافق دو طرف اتحادیه دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی در دولت ائتلافی آلمان است.

ویکتور اوربان در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی اعلام کرد: اگر برلین بتواند توافق مهاجرتی با اتریش را به عنوان همسایه خود امضا کند، مجارستان درهای خود را برای مذاکرات با آلمان باز می‌کند.

اوربان اضافه کرد: این توافق تنها در حالی انجام می‌شود که مذاکرات میان آلمان و اتریش انجام شده و پس از آن اتریش و مجارستان با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

وی افزود: در چنین حالتی اگر واقعا آلمان موضع خود را به طور شفاف اعلام کند مذاکراتی میان مجارستان و این کشور انجام می‌شود.

نخست وزیر مجارستان اعلام کرد: نیاز است که محافظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا افزایش یابد و مراکز انتقال مهاجران خارج از اتحادیه اروپا تعطیل شود.

اوربان اضافه کرد، او به زودی مذاکراتی را با سباستین کورتز، نخست وزیر اتریش برای برداشتن گام‌های بعدی خواهد داشت.

در نشست اخیر بروکسل، رهبران اروپایی بر سر تقسیم داوطلبانه مهاجران و ایجاد مراکز کنترل درون اتحادیه اروپا برای ارزیابی درخواست‌های پناهندگی توافق کردند. علاوه بر این، مرکل توافق‌هایی را با ۱۶ کشور اتحادیه اروپا  برای بازگرداندن گروهی از پناهجویان اعلام کرد و همچنین پیشنهاد تشکیل مراکز پذیرشی را داد تا سایرین وارد روند سریع‌تر پناهجویی شوند و این در واقع سخت‌تر شدن سیاست مهاجرتی درهای باز است که او سال ۲۰۱۵ معرفی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.