سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کارشناسان بین‌المللی حقوق‌بشر خشونت‌ها در نیکاراگوئه را بررسی می‌کنند
کارشناسان بین‌المللی حقوق‌بشر خشونت‌ها در نیکاراگوئه را بررسی می‌کنند

کارشناسان بین‌المللی حقوق‌بشر خشونت‌ها در نیکاراگوئه را بررسی می‌کنند

بازرسانی از "کمیسیون آمریکایی حقوق بشر" بررسی درباره خشونت‌ها در نیکاراگوئه را که بنا بر اعلام رسمی 22 کشته برجای گذاشت، آغاز کردند.

نیکاراگوئه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریگو اینکالکاترا، کارشناس حقوق بشر در این باره گفت: تعهد ما به قربانیان این درگیری بدون توجه به عاملان و وابستگی آنها به گروه یا شخص خاصی انجام می پذیرد.

کمیسیون آمریکایی حقوق بشر از جمله نهادهای نظارتی حقوق بشر در قاره آمریکا به شمار می‌آید؛ که در راستای نظارت بر اجرا و رعایت حقوق بشر در سطح کشورهای عضو نظام آمریکایی حقوق بشر تأسیس یافته است.

این کمیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک حکم شش ماهه دارد و وظیفه پشتیبانی از بازرسی‌های مربوط به این خشونت‌ها به آنها محول شده است.

تظاهرات اعتراضی در نیکاراگوئه از ۱۸ آوریل سال جاری میلادی علیه سیاست‌های دنیل اورتگا، رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین آغاز شد و بر اساس آمار رسمی در نتیجه آن دست کم ۲۲ تن کشته شدند.

با این حال مرکز حقوق بشر نیکاراگوئه گزارش داده که در جریان درگیری‌ها در این کشور ۲۲۰ تن کشته شده اند. این مرکز اعلام کرد که تحقیقات باید حول محور رسیدگی به کشته شدن این تعداد باشد نه ۲۲ نفر.

در بیانیه گروه بین‌المللی حقوق بشری آمریکا همچنین آمده است: این گروه باید برای انجام امور محوله خودمختاری و آزادی عمل و همچنین دسترسی به تحقیقات و پرونده‌های امنیتی داشته باشد.

در همین حال، رسانه های محلی و شاهدان نیز اعلام کردند، پلیس ضد شورش و نیروهای مسلح وابسته به دولت منطقه‌ای در شمال ماناگوآ، پایتخت را محاصره کردند.

گروه دیگری در نیکاراگوئه تعداد قربانیان در تظاهرات و درگیری های دو ماه و نیمه در این کشور را ۳۰۹ کشته و ۱۵۰۰ زخمی اعلام کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.