صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / گلایه فرماندار اراک از کم کاری مسئولان در جلوگیری از کاشت گیاهان غیراستراتژیک
گلایه فرماندار اراک از کم کاری مسئولان در جلوگیری از کاشت گیاهان غیراستراتژیک

گلایه فرماندار اراک از کم کاری مسئولان در جلوگیری از کاشت گیاهان غیراستراتژیک

فرماندار اراک گفت: از جهاد کشاورزی، محیط زیست و اداره آب گلایه‌مند هستم چرا که مصوبات ما اجرایی نشد، قرار بر این بود که جلوی کشت گیاهان غیراستراتژیک به عنوان نمونه هندوانه را بگیریم، تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفت ولی با آنچه مد نظر بود فاصله داشت.

هندوانه‌کاران

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حسین بختیاری در جلسه شورای آب شهرستان اراک گفت: اگر بارش‌های اردیبهشت و خرداد نبود، در تابستان سال جاری دچار مشکلات زیادی در حوزه آب و برق می‌شدیم. قبل از این بارش‌ها نگرانی‌های زیادی در این خصوص وجود داشت اما بارش‌های این دو ماه باعث شد که یک مقدار این نگرانی‌ها کمتر شوند، اما همچنان پابرجا هستند.

وی افزود: مشکلات آبی که در استان خوزستان وجود دارد و شاهد آن هستیم، باعث شده تا بعضی امکانات دستگاه‌های دولتی ما به این استان گسیل شود تا بتوانند آب بهداشتی و سالم در اختیار مردم خورستان قرار بدهند، در واقع همه تلاش می‌کنند تا این مشکل حل شود.

بختیاری ادامه داد: هفته گذشته موارد قطعی برق را در سطح استان داشتیم. اگر بارندگی‌های اردبیهشت و خرداد را نداشتیم قطعا در تابستان، بزرگترین مشکل خانواده‌ها قطعی برق بود و ما با خاموشی های متعددی روبرو می‌شدیم. این بارندگی‌ها لطف خدا بود چرا که در ۵۰ سال گذشته چنین بارندگی‌هایی در اردیبهشت و خرداد نداشتیم.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: طبق دستور استاندار مقرر شده که ساعات کاری ادارات تغییر کنند، همچنین قرار بر این است که بخشنامه‌ای مبنی بر کاهش ساعات استفاده از خنک کننده‌ها به ادارات ابلاغ شود که همه‌ این‌ها باعث می‌شود که ما مصرف برق کمتری داشته باشیم.

بختیاری با انتقاد از عدم اجرایی شدن بسیاری از مصوبات خاطر نشان کرد: مدیریت آب ما در حال حاضر مدیریت قابل قبولی نیست و تصمیماتی که گرفته می‌شود، به صورت جدی اجرا نمی شود. چه در شورای آب استان و چه در شورای آب شهرستان، تصمیماتی گرفته شده که برخی می‌خواهند به طریقی این تصمیمات را نقض کنند که این اصلا کار درستی نیست، تصمیماتی که گرفته می‌شود، باید اجرایی شود .

وی افزود: در بحث هوشمند کردن کنتورهای آب به اندازه کافی وقت گذاشته نشده است. وزارتخانه‌های مربوطه در این رابطه شعار دادند، حرف کارشناسی زدند ولی کار جدی انجام ندادند. الان باید یک ارزیابی و برآورد هزینه کنند که چه مقدار پول لازم است تا یکبار برای همیشه این مشکل حل شود.

وی در خصوص عدم نیاز به کاشت چمن با توجه به مصرف زیاد آب برای نگهداری از آن گفت: در جایی که آبی برای خوردن وجود ندارد و قطعی برق باعث مختل شدن زندگی می شود قطعا رضایت مندی از کاشت چمن هم وجود ندارد. مصوب شده بود که در سال جاری کاشت چمن ممنوع شود که در همین راستا از سمن‌ها می‌خواهم این موضوع را بررسی کنند و در سطح شهرستان هرجا چمن کاری صورت گرفته است، مستقیما به من بگویند تا شخصا برای مسئولین دادگستری دادخواست بنویسم، چمن های موجود در شهرستان اراک تا پایان سال برداشته شوند.

وی افزود: واقعیت این است که حرف و عمل ما یکی نیست، همه می‌دانیم که بحران آب بسیار جدی است و الان هم این مشکل بیشتر ملموس است.

بختیاری گفت: مطمئن باشید از سال آینده اگر صرفه جویی در مصرف آب را رعایت نکنیم و قدر آن را ندانیم شاید جبران کردن آن خیلی سخت شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.