صفحه اصلی / استان ها / همدان / کاهش ۸ درصدی تولد در همدان
کاهش ۸ درصدی تولد در همدان

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان خبر داد

کاهش ۸ درصدی تولد در همدان

مدیرکل ثبت احوال استان همدان از کاهش 8.1 درصدی واقعه ولادت در سه ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

نوزاد

محمود علیپور در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح این خبر اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال ۷ هزار و ۵۷۲ واقعه ولادت در ثبت احوال به ثبت رسیده است که از این تعداد، ۵۱٫۸ درصد پسر و ۴۸٫۲ درصد دختر بودند.

وی با اشاره به فراوانی اسامی منتخب همدانی‌ها برای فرزندانشان افزود: در میان پسرها نام‌های «امیرعلی»، «امیرحسین» و «حسین» و در میان دخترها اسامی «فاطمه»، «زهرا» و «حلما» بیشترین فراوانی را داشتند.

علیپور در ادامه از کاهش ۴٫۲ درصدی واقعه فوت در استان خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۴۳۷ واقعه فوت به ثبت رسیده که از این تعداد، ۵۷٫۵ درصد مرد و ۴۲٫۵ درصد زن بودند که بیماری‌های قلبی- عروقی بیشترین علت فوت را به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با اشاره به درخواست ۲۱ هزار و ۸۱ مورد کارت ملی هوشمند در خردادماه امسال در سطح استان خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح تا کنون بیش از یک میلیون درخواست به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه ثبت‌نام به منظور دریافت کارت ملی هوشمند تا پایان امسال مهلت دارد، تأکید کرد: در استان همدان تا کنون ۷۸٫۵ درصد واجدین شرایط کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند.

وی درباره صدور شناسنامه مکانیزه نیز تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال ۱۴ هزار و ۴۳۸ شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵سال صادر شده و ۷ هزار و ۸۹۱ مورد شناسنامه زیر ۱۵سال صادر و تحویل متقاضیان شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.