صفحه اصلی / استان ها / همدان / همدان دنبال راه‌اندازی بندر فرش است
همدان دنبال راه‌اندازی بندر فرش است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

همدان دنبال راه‌اندازی بندر فرش است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: زمانی بندر فرش کشور بود اما در حال حاضر این حوزه ضعیف شده و به دنبال این هستیم که این فضای مناسب دوباره ایجاد شود.

فرش

به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدرضا متین سه شنبه ۱۲ تیر در نخستین میز تخصصی فرش و تابلو فرش دستباف در استان همدان، با بیان اینکه همدان میزبان ۳۴ کشور آسیایی در شهریور ماه و میزبان ۱۸۴ کشور در آبان ماه خواهد بود که علاوه بر بهره‌های ملی، بهره‌های بین‌المللی نیز به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: در رابطه با فرش همدان ثبت جهانی آن انجام شده و در زمینه برندها نیز فرش ملایر، کبودراهنگ و نهاوند ثبت ملی شده و برند رزن، اسدآباد و همدان در آینده به ثبت خواهد رسید.

وی اضافه کرد: ۵۷ هزار قالیباف در استان همدان شناسایی شده البته بیش از ۱۰۰ هزار قالیباف داریم که اسامی آنها به علت عدم رجوع آنها ثبت نشده و حدود ۱۵ هزار نفر قالیباف بیمه شده در استان داریم که امیدواریم با بهبود شرایط دولت تعداد این افراد بیشتر شود.

متین با بیان اینکه حدود ۷۰۰ پرونده در این زمینه تشکیل شده و امیدواریم بیش از ۶۵ درصد این پرونده‌ها به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: با تأکید استاندار همدان در جهت فروش بیشتر، پیشرفت، دریافت مجوز و تسهیلات تعیین شد تا یارانه‌ای به واحدهای حوزه فرش تخصیص داده شود که این امر می‌تواند در زمینه اشتغالزایی موثر باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در حال حاضر نه تنها فرش دستباف بلکه فرش ماشینی نیز صادر می‌شود اما برخی فرش‌های صادراتی در آمارها لحاظ نمی‌شود البته برخی صادرکنندگان به صورت نامحسوس و بدون ثبت و سفارش هر سه ماه یکبار فرش های دستبافت خود را صادر می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی موجب دورریز هزینه‌ها نیست بلکه سرمایه‌گذاری پنهانی است که می‌تواند در آینده درآمدزایی بالایی داشته باشد.

رضا قیاسی اظهار کرد: بخشی از صادرات غیرنفتی کشور و استان بر پایه صنایع دستی است که در بین صنایع دستی، فرش جایگاه ویژه‌ای دارد، خیلی خون دل‌ها خورده شده تا فرش ایران به یک برند تبدیل شود.

وی ادامه داد: فرش قدمت دیرینه‌ای نسبت به سایر صنایع دستی در ایران و استان همدان به ویژه در روستاها دارد، این صنعت ظرفیتی داراست که می‌توان از طریق آن سرمایه زیادی کسب کنیم.

معاون استاندار همدان بیان کرد: استان باید از تمام فرصت‌ها و ظرفیت های خود در زمینه این صنعت استفاده کند و عواملی که مانع پیشرفت این کالا می‌شود را شناسایی و رفع کند.

وی با بیان اینکه زمینه رشد همدان فراهم شده و هیچ چیز مانع این رشد نخواهد شد، افزود: سه رویداد بزرگ کشوری و بین‌المللی در همدان موجب معرفی بیشتر استان در سطح جهانی خواهد شد و به واسطه این دو رویداد در پی معرفی همدان، سرمایه گذاری اقتصادی، افزایش مبادلات بازرگانی و جذب ظرفیت گردشگری هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.