چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / ۲ کتاب رسانه ای درتهران رونمایی شد
۲ کتاب رسانه ای درتهران رونمایی شد

۲ کتاب رسانه ای درتهران رونمایی شد

آئین رونمایی و معرفی دو کتاب ژورنالیسم تلویزیونی و مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق اثر سیدمهدی شریفی در فرهنگسرای معرفت برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سالن اجتماعات فرهنگسرای معرفت تهران میزبان تعدادی از اساتید عرصه فرهنگ و رسانه بود که برای شرکت در مراسم رونمایی و معرفی دو کتاب ژورنالیسم تلویزیونی و مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق حضور بهم رسانده بودند.
از نکته قابل توجه این مراسم این بود که قدمت بیش از ۱۷۰ سال روزنامه و تلویزیون که به همت سید مهدی شریفی عضوهیات علمی دانشگاه تهران ، کتابی در این زمینه نگارش شود.
پدرعلم مدیریت رسانه در کشور طی سخنرانی دراین مراسم اظهارداشت: شریفی نویسنده کتاب مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق به نقش زمان و فعالیت خلاقانه تاکید داشته و تحریردرآمدن این کتاب درنوع خودش بی نظیراست.
پروفسورعلی اکبرفرهنگی که ۱۷ سال پیش سید مهدی شریفی در دانشگاه تهران شاگرد وی بوده است، افزود: خوشحالم که ثمره کار خودم را با چشم دیدم و وی با نگاه جستجوگر و خلاقانه توانست این کتاب ارزشمند را منتشر کند.
وی ادامه داد: رشته های ارتباطات و روزنامه نگاری با صنایع خلاق سروکار دارد و آدمهایی که دراین زمینه فعالیت می کنند ، آدمهای بی نظیر و خلاقی هستند.
پدر مدیریت علم رسانه در کشور خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نه تنها در کشور بلکه در همه جای دنیا افراد خاص را رصد می کنند و با یک حرکت رئیس جمهور کشور آمریکا را به زیر می کشند.
به گفته وی افراد سیاستمدار و خاص همواره تلاش می کنند که نگاه جستجوگرانه اصحاب رسانه به دور باشند و اقدامات خود تلاش می کنند که تبدیل به سوژه خبری منفی رسانه ها نشوند.

**امام گفت در رسانه دروغ و تهمت نباشد
در ادامه این مراسم مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و فردی که بیش از۴۰ سال کار رسانه ای در کشور کرده در سخنانی به بیان خاطره ای از فعالیت رسانه ای خود در کنار امام راحل اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) همواره به ما تاکید داشته که در رسانه به کسی بی احترامی نکنید و همچنین دروغ نگوئید.
سید محمود دعائی اظهارداشت: باید در رسانه ها صدای ملت و خواسته مردم پخش شود و حقوق و خواسته های مردم در اولویت قرار گیرد.
همچنین عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بسیار خوشحالم که پس از ۴۰ سال چنین کتابی در حوزه رسانه منتشرمی شود اظهار داشت: ژورنالیسم و تلویزیون ۲ واژه خارجی است و ما هنوز نتوانستیم واژه معادل آن را وضع کنیم.
احمد مسجد جامعی ادامه داد: به تحریرآوردن چنین کتابی آن هم درحوزه فرهنگ و هنر برای کشوری که بیش از ۱۷۰ سال رسانه دارد بسیار سخت است.
وی تصریح کرد: در عصر انفجار اطلاعات که انفجار داده ها روی می دهد نقش تلویزیون در این شرایط بسیار پیچیده است و برای کشوری که این همه حرف بزرگ دارد به تحریر درآمدن چنین کتابی برای نخستین بارخوشایند این کشور نیست.

**عدم وجود نیروی انسانی خلاق از عمده مشکلات رسانه هاست
همچنین مولف کتابهای ژورنالیسم تلویزیونی و مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق در این مراسم اظهارداشت: ازعمده مشکلات سازمان های رسانه ای کشورعدم وجود نیروی انسانی خلاق است که با مشکل مواجه هستیم.
سیدمهدی شریفی ادامه داد: فقدان توسعه یافتگی نیروی انسانی از مشکلات اساسی رسانه است و به همین منظور رسانه به جای اینکه حرف مردم را بشنود، تریبونی می شود برای افراد قدرتمند و سیاستمدار که جهت دهی رسانه ها را تعیین می کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز قدرت نرم بسیار برای کشور مهم است و برای موفقیت در این زمینه باید به دنبال صنایع خلاق رویم و در کتاب مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق به این هدف مهم تاکید کردند.
آئین رونمایی و معرفی ۲ کتاب ژورنالیسم تلویزیونی ومدیریت منابع انسانی درصنایع خلاق با حضور پروفسورعلی اکبرفرهنگی پدرعلم مدیریت رسانه کشور ، حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات ، احمدمسجدجامعی عضوشورای اسلامی شهرتهران و جمعی از اساتید حوزه مدیریت و ارتباطات دانشگاه تهران در فرهنگسرای معرفت برگزار شد.
تهرام/۱۱۰۹/۷۲۴۳//۱۳۴۸

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.