صفحه اصلی / استان ها / کرمان / وصول ۱۰۴۳ میلیارد ریال معوقات بانک‌ها در سال ۹۶
وصول ۱۰۴۳ میلیارد ریال معوقات بانک‌ها در سال ۹۶

وصول ۱۰۴۳ میلیارد ریال معوقات بانک‌ها در سال ۹۶

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بیان کرد: این اداره کل برای سومین سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر کشوری در زمینه تثبیت مالکیت اراضی ملی شده است به طوری‌که یک سوم از اراضی مالکیت تثبیت شده در سطح کشور متعلق به استان کرمان است و در همین راستا در همایش سراسری همیاران طبیعت که به همت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور در کرج برگزار شد، از این اداره کل به جهت کسب رتبه برتر کشوری در زمینه تثبیت اراضی ملی برای سومین سال متوالی با اهداء لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

پول

به گزارش کسب و کار نیوز، “رضا طالبی زاده” در جمع خبرنگاران به کسب رتبه چهارم تهیه نقشه کاداستر شهری از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اشاره و اظهار کرد: از جمله اقدامات موثر صورت گرفته کسب رتبه چهارم تهیه نقشه کاداستر شهری در سال ۱۳۹۶ توسط استان کرمان می باشد و این در صورتی است که شهرهای رتبه اول تا سوم کلان شهرهای تهران، اصفهان و شیراز بوده اند و میزان تهیه نقشه کاداستر کرمان از مابقی کلان شهرهای دیگر بیشتر بوده است.

وی یادآور شد: در کل کشور میزان یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۲۱۲ هکتار نقشه کاداستر شهری تهیه شده که از این میزان، ۸۴ هزار و ۱۲۹ هکتار آن متعلق به استان کرمان است.

وی به وصول معوقات بانک‌ها نیز اشاره و بیان کرد: ادارات اجرای مفاد اسناد رسمی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در راستای دفاع از حقوق دولتی و تسریع در روند وصول مطالبات بانک ها از بدهکاران کلان بانکی، میزان ۱۰۴۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۲۷۳ ریال از معوقات بانک‌ها را در سال ۹۶ وصول کرده‌اند که مبلغ قابل توجهی است.

طالبی زاده اظهار کرد: با اجرایی شدن برنامه قانون ششم توسعه کشور تمام پرونده‌های مطالبه مهریه در ابتدا در واحدهای اجرای اسناد رسمی مطرح می شوند و در صورتی که اموالی از بدهکاران شناسایی نشود پرونده به دادگستری ارجاع داده خواهد شد و این امر تاثیر زیادی در افزایش حجم کاری ادارات اجرا داشته است به طوریکه از ابتدای در سال ۹۶ میزان دو هزار و ۳۵۳ پرونده مطالبه مهریه در ادارات اجرای استان مطرح شده که نسبت به سال ۹۵ رشد ۲۱ برابری داشته است.

وی یادآور شد: همچنین در آمدهای عمومی واریزی به خزانه توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در سال گذشته ۲۷۴ میلیارد و۹۱۰ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۶۳۸ ریال بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به اقدامات انجام شده در زمینه اسکن و آرشیو پرونده های ثبتی استان نیز اشاره کرد و گفت: پرونده‌های ثبتی از جمله پرونده های دارای ضریب امنیتی بالا می باشند و به لحاظ اینکه همه اطلاعات دولت و مردم در حوزه املاک در آن ها نهفته است از اهمیت بالایی برخوردارند و به همین دلیل باید در نگهداری از پرونده ها دقت زیادی معمول گردد.

وی ادامه داد: بر همین اساس طی دو سال گذشته کلیه پرونده های ثبتی حوزه های کرمان، بردسیر، رفسنجان، زرند، راور ، شهداد، ماهان ، گلباف به صورت مکانیزه مشتمل بر ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار برگ (بیش از ۵۶ درصد اوراق ثبتی سطح استان) اسکن و آرشیو شده اند به نحوی که از جابجایی فیزیکی پرونده ها در این واحدها جلوگیری و همه خدمات ارائه شده به مردم به صورت الکترونیکی و سیستمی انجام می گیرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حال حاضر پرونده های ادارات ثبت سیرجان و جیرفت در حال اسکن و آرشیو هستند و چنانچه اعتبار لازم در اختیار استان قرار بگیرد تا پایان امسال کلیه پرونده‌های ثبتی استان اسکن و آرشیو خواهد شد.

طالبی زاده بر لزوم حرکت به سمت الکترونیکی شدن اقدامات ثبتی و اقدامات انجام شده در این حوزه نیز اشاره و اظهار کرد: با الکترونیکی شدن خدمات و اقدامات ثبتی جلوی بسیاری از مفسده‌ها از قبیل جعل و سرقت اوراق ثبتی گرفته می‌شود و از طرف دیگر ارتباط بین ارباب رجوع و کارکنان به حداقل ممکن می رسد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ادامه داد: از اقدامات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در حرکت از سوی ثبت سنتی به سوی ثبت نوین می توان به نصب سامانه اخذ اثر انگشت، در تمامی دفاتر اسناد رسمی سطح استان اشاره کرد که گامی بزرگ در احراز هویت مراجعه کنندگان و مقابله با هرگونه کلاهبرداری در این زمینه می باشد.

وی عنوان کرد: همچنین با راه اندازی سامانه‌هایی نظیر هیات نظارت، دبیرخانه کاملاً الکترونیک، برقراری مکاتبات مکانیزه با دادگستری و کلیه شعب قضائی موفق شده‌ایم بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی را به صورت الکترونیکی و کاملاً مکانیزه انجام دهیم و با اقدامات صورت گرفته میزان جعل اسناد مالکیت برابر آمار رسمی اداره کل امور امنیتی و انتظامی استانداری کرمان به میزان ۴۴ درصد در سال ۱۳۹۶ کاهش یافته است.

وی گفت: از دیگر اقدامات این اداره کل برای حراست از اسناد قدیمی نصب و راه اندازی سیستم اعلام و اطفاء حریق می باشد به طوری‌که به منظور پایش و کنترل حریق در سطح ادارات ثبت اسناد و املاک استان، در سال ۱۳۹۶ سیستم اعلام حریق در تمامی ادارات سطح استان نصب و فعال شده که در صورت بروز حریق علاوه بر اعلام، اقدام به اطفاء حریق با استفاده از گاز آیروسل که گازی بی‌خطر برای انسان و نیز اوراق ثبتی است، می‌کند.

طالبی زاده یادآور شد: همچنین پروژه اعلام و اطفاء حریق به صورت اختصاصی جهت دیتا سنتر مرکز استان اجرا گردیده که با توجه به نوع تجهیزات رایانه‌ای و شبکه‌ای موجود، از گاز FM2O و استاندارد VDS استفاده شده است.

وی در ادامه گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک کرمان با داشتن بیش از ۴۳۰ پرسنل و ۲۱ واحد ثبتی، ۲۱۰ دفترخانه اسناد رسمی، ۱۲۰ دفترخانه ازدواج و ۳۸ دفترخانه طلاق یکی از مراجع پر رفت و آمد و محل مراجعه عموم مردم است.

طالبی‌زاده بیان کرد: در بحث تجهیزات و فضای فیزیکی در سال ۹۶ موفق شدیم ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک منطقه دو شهرستان کرمان و نیز ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های عنبرآباد و فهرج را افتتاح کنیم و همچنین با پیگیری‌های به عمل آمده و پس از تامین اعتبار ساختمان‌های ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های سیرجان و رفسنجان در دست احداث هستند که هر دوی این ساختمان‌های جدید الاحداث در بازه زمانی ۱۶ ماهه به میزان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اقدامات مثبت انجام شده در شهرستان‌هایی نظیر انار، ارزوئیه، رودبار جنوب، ریگان، فهرج، عنبرآباد ساختمان امانی یا استیجاری داریم که در صورت تامین اعتبار و احداث ساختمان مشکلات این ادارات کاهش می‌یابد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: در بحث نیروی انسانی با کمبود نیرو و بالاخص نقشه بردار روبرو هستیم و در صورتیکه مجوز لازم برای استخدام پرسنل جدید داده شود در خدمت رسانی به مردم شریف استان کرمان تسریع می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.