صفحه اصلی / استان ها / فارس / مرغ‌های هورمونی راست یا دروغ
مرغ‌های هورمونی راست یا دروغ

مرغ‌های هورمونی راست یا دروغ

بارها شنیده‌ایم که دوران رشد مرغ گوشتی با استفاده از هورمون، کوتاه می‌شود هورمون‌ها باعث می‌شود دورانی که در حالت طبیعی ماه‌ها به طول می‌انجامد، کوتاه شده و به نوعی بهره‌وری در صنعت مرغداری افزایش یابد.

مرغ داری

به گزارش کسب و کار نیوز، کارشناسان تاکید دارند که به‌دلیل وارداتی و گران بودن هورمون‌ها و مکمل‌های پروتئینی مخصوص طیور، استفاده فراوان از این محصولات توسط مرغداران، چندان مقرون به صرفه نیست.

از طرفی و براساس تاکیدات مسئولان دامپزشکی، تمام مرغداری‌ها تولید را با نظارت این سازمان انجام داده و هر مرحله تولید حداقل سه دوره آزمایش میزان آنتی‌بیوتیک و هورمون را به همراه دارد.

تاکید سازمان‌های متولی بهداشت و کارشناسان بر اهمیت استفاده از مرغ‌های کشتار شده در سیستم‌های تحت نظارت به این دلیل است که تنها مرغ‌هایی امکان کشتار و عرضه در بازار را پیدا می‌کنند که روند مورد تاییدی را طی کرده باشند.

به طور حتم استفاده از مرغ‌های تولید شده در سیستم تعریف و نظارت شده سازمان‌های متولی امر، به لحاظ غذایی و بهداشتی دارای تاییدیه‌هایی است که اطمینان خاطری را نزد مصرف کننده ایجاد می‌کند، مشروط به آنکه مصرف کننده هنگام تهیه‌ انواع مواد غذایی به برچسب‌های نشان‌دهنده واحد تولیدی، تاریخ، علامت استاندارد و پروانه بهداشتی دقت و از خرید و مصرف موادی که نشانه‌های اجباری را ندارد، پرهیز کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.