صفحه اصلی / استان ها / همدان / راه‌اندازی مرکز کشت بافت گیاهان در ملایر
راه‌اندازی مرکز کشت بافت گیاهان در ملایر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر خبر داد

راه‌اندازی مرکز کشت بافت گیاهان در ملایر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از راه‌اندازی ششمین مرکز کشت بافت کشور در این دانشگاه خبر داد و گفت: با همکاری چند تن از متخصصان بیوتکنولوژی، گیاهان نادر، تزئینی، مینیاتوری، در معرض انقراض و گرانقیمت را در یک گلخانه تخصصی پرورش داده و از طریق سلول‌های برگ این گیاهان، بافت آنها را کشت می‌کنیم.

گلخانه

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر عباس ملک‌حسینی سه‌شنبه ۱۲ تیر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر تولید ۱۵۰ گونه گل بنفشه آفریقایی و نمونه‌هایی از گل ارکیده در دستور اقدام هستند، افزود: ظرف ۳ ماه آینده گونه‌های گل بنفشه آفریقایی به تولید انبوه رسیده و ۱۵۰ هزار گلدان تولیده شده به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه این گلخانه منحصربفرد یکی از غنی‌ترین کلکسیون‌های گیاهی کشور است که به‌زودی به وارد فاز تجاری می‌شود، ادامه داد: قبلا تمامی نشاء این گل‌ها با صرف هزینه‌های کلان از هلند و سایر کشورهای خارجی وارد می‌شد اما اکنون با صرف کمترین هزینه و به همت متخصصان ملایری به تولید انبوه رسیده‌ایم.

ملک‌حسینی به نقش این گلخانه تخصصی در اشتغالزایی، ایجاد بازار کسب‌وکار و صرفه‌جویی در ارز، اشاره و اضافه کرد: درب دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر به روی همه مردم باز است.

وی تأکید کرد: هر کس اعم از اساتید، محققان، دانشجویان و حتی افراد عادی که ایده، فن و تکنولوژی خاصی دارند که می‌توانند با انجام کار علمی و تحقیقاتی در زمینه اشتغالزایی و رشد تولید و اقتصاد موثر باشند، می‌توانند از امکانات مرکز رشد این دانشگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با اشاره به اینکه مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر امکان ایجاد شرکت‌های مختلف را داراست، خاطرنشان کرد: از تمامی کارآفرینان در راستای اشتغالزایی، خودکفایی، تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات تحریم‌هاحمایت‌می کنیم و هیچ حصار و محدودیتی در این مرکز آموزش عالی برای کارهای تولیدی و پژوهشی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مسیر رشد و توسعه و متناسب با نیازهای موجود از تخصص کلیه مراکز آموزشی و علمی داخلی و خارجی بهره می‌بریم، گفت: در همین زمینه طرح‌های پژوهشی مختلفی به مرکز رشد ارائه شد که از جمله آنها می‌توان به تولید گونه‌ای خاص از چوب اشاره کرد که رشد مضاعفی دارد و می‌توان از آن در صنعت مبل و منبت استفاده کرد.

ملک‌حسینی با اشاره به اینکه کار کردن روی طرح تولید گونه‌های مقاوم انگور در برابر خشکی و سرما از دیگر موارد در دستور اقدام ماست، افزود: هدف اصلی ما تجاری‌سازی طرح‌های تحقیقاتی است.

تولید مساکن موقت و نیمه‌موقت در مرکز اسکان اضطراری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بیان کرد: بعد از واقعه زلزله کرمانشاه به همت تعدادی از استادان یک مرکز اسکان اضطراری پس از حوادث غیرمترقبه راه‌اندازی شده که در نوع خودش در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه نخستین محصول این مرکز تولید کانکس‌های تاشو است و مقرر شده هر ساله روی طرح‌های جدید کار شود و آنها را به نتیجه برسانیم، اظهار کرد: تولید مسکن موقت، نیمه‌موقت و دائمی در قالب کانکس، چادر، اسکلت‌های بتنی و خانه‌های گنبدی توسط متخصصان و اساتید ما در حال بررسی و پیگیری است.

ملک‌حسینی با بیان اینکه این امر برای نخستین‌بار در سطح کشور رقم خورده و قیمت تمام شده کانکس‌های تاشو، معقول و به صرفه بوده و با توان مالی دولت و مردم سازگار است، ادامه داد: در تلاش هستیم تا این محصولات را به تولید انبوه رسانده و علاوه بر تأمین نیاز داخلی و اشتغالزایی، حتی آنها را صادر کنیم.

امضای تفاهم‌نامه علمی با آکادمی بلاروس

رئیس دانشگاه آزاد ملایر در ادامه به امضای تفاهم‌نامه مشترک علمی با آکادمی علوم بلاروس اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر تنها مرکز آموزش عالی کشور است که مقرر شد با کشور بلاروس همکاری علمی مشترک داشته باشد و در زمینه تبادل دانشجو، استاد و یافته‌های علمی و تحقیقاتی همکاری کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن هزینه‌های تحصیل در آکادمی علوم بلاروس به دنبال این هستیم که دانشجویان پزشکی در رشته‌های پزشکی در دانشگاه بلاروس ثبت‌نام کرده و واحدها درسی را طی ۴ سال ابتدایی در دانشگاه آزاد ملایر و ۲ سال باقیمانده را در بلاروس پاس کنند و مدرک معتبر و بین‌المللی خود را از آکادمی بلاروس أخذ کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.