صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دو عضو کنگره در منبج: آمریکا هرگز از این منطقه خارج نمی‌شود
دو عضو کنگره در منبج: آمریکا هرگز از این منطقه خارج نمی‌شود

دو عضو کنگره در منبج: آمریکا هرگز از این منطقه خارج نمی‌شود

یکی از اعضای کنگره آمریکا در بازدیدش از شهر منبج خطاب به رهبران شورای نظامی این شهر گفت، آمریکا هرگز از منطقه خارج نخواهد شد. از طرف دیگر ستاد مشترک ارتش ترکیه از توافق با آمریکا برای پایان دادن به هشتمین گشت مستقل خود در طول مرز دو منطقه عملیات سپر فرات و منبج در شمال سوریه خبر داد.

هیئت کنگره در دیدار با کردهای سوری

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دو تن از اعضای کنگره آمریکا به نام‌های لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی و جین شاهین از نیوهمپشایر که در قالب هیئتی از این کنگره به شهر منبج سفر کرده بودند، همراه با اعضای شورای نظامی منبج از این شهر بازدید کردند.

شرفان درویش، سخنگوی شورای نظامی منبج در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: هدف از این بازدید اطلاع از وضعیت امنیتی منبج بود.

در تصاویری که یک سایت مرتبط با نیروهای سوریه دموکراتیک روز دوشنبه منتشر کرد، گراهام خطاب به رهبران شورای نظامی منبج می‌گوید، آمریکا هرگز از منطقه عقب‌نشینی نخواهد کرد.

در این ویدئوها گراهام گفت: به دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) خواهم گفت، اهمیت دارد ما برای کمک در اینجا بمانیم، شما دوستان آمریکا هستید و اگر ما اینجا را ترک کنیم، اقدام وحشتناکی خواهد بود.

شهر منبج اخیرا به مناقشه‌ای بین واشنگتن و آنکارا تبدیل شده بود.

شورای نظامی منبج با نیروهای سوریه دموکراتیک در ارتباط است.

نیروهای سوریه دموکراتیک که ائتلافی متشکل از شبه‌نظامیان کرد و عرب است، در سال ۲۰۱۶ با کمک ائتلاف ضد داعش موفق شدند داعش را از این شهر بیرون کنند.

نیروهای آمریکایی و فرانسوی عضو ائتلاف ضد داعش که همچنان در منبج مستقر هستند، نگرانی‌هایی را در مورد احتمال آغاز درگیری با نیروهای ترکیه ایجاد کرده‌اند.

آنکارا پیشتر پس از خارج کردن منطقه عفرین از دست نیروهای کرد که آنها را “تروریست” می‌خواند و کنترل بر آن، تهدید کرده بود به منبج حمله می‌کند.

آمریکا و ترکیه ماه گذشته میلادی به توافقی در مورد نقشه راهی بر سر منبج جهت جلوگیری از درگیری‌ها در این منطقه دست یافتند و طبق توافق نیروهای ترکیه‌ای گشت‌زنی‌هایی را در مناطق شمال شهر منبج آغاز کردند.

طبق این توافق، نیروهای ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق) و پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) از منطقه خارج شدند و امنیت و ثبات برای منطقه فراهم شد.

همچنین قرار شد یک شورای محلی از ساکنان این شهر تشکیل شود تا پس از خروج شبه‌نظامیان از آنجا مدیریت آن را به دست بگیرد.

از طرف دیگر، طبق بیانیه منتشر شده از سوی ستاد مشترک ارتش ترکیه، نیروهای مسلح این کشور با هماهنگی نیروهای آمریکایی به هشتمین گشت‌زنی مستقل خود در طول مرز دو منطقه عملیات سپر فرات و منبج در شمال سوریه پایان دادند.

ستاد مشترک ارتش ترکیه در تاریخ ۱۸ ژوئن اعلام کرد که دو ارتش ترکیه و آمریکا گشت‌های مستقلی را در طول این مرز آغاز می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.