صفحه اصلی / استان ها / همدان / دام‌های همدان درخطرند
دام‌های همدان درخطرند

دام‌های همدان درخطرند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اقدامات این سازمان در رسیدگی به اعتراضات مرغداران، گفت: در راستای تنظیم بازار مرغ شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به جمع‌آوری مرغ مازاد استان کرده است و تا کنون 300 تن مرغ به قیمت 7500 تومان خریداری کرد.

دامداری

محمد نظرپور در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: علاوه بر خرید مرغ مازاد تولیدی استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام، بخشی از مرغ زنده استان به تهران منتقل شده تا قیمت مرغ را افزایش دهیم.

وی از هویت‌گذاری دام‌های سبک و سنگین در این استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۱۸ نظام جامع دامپروری ۶۳ هزار شماره گوش دام سبک و سنگین در استان همدان تهیه و بر روی ۴۰۰۰ دام نصب شده است.

نظرپور با اشاره به ترویج نژاد ۲ منظوره سمینتال در استان، افزود: سال گذشته ۲۰۰۰ رأس گاو با مواد ژنی گاوهای سمینتال تلقیح شد و امسال نیز تعهد داریم این عملیات را بر روی ۶۰۰۰ رأس انجام دهیم.

وی اضافه کرد: ترویج استفاده و تولید مرغ سایز در استان همدان همچنان در دستور کار است و نیز استفاده از مواد ژنی تعیین جنسیت شده در دامداری‌های صنعتی در حال ترویج است.

دام‌های همدان از نظر موادمعدنی در خطر هستند

نظرپور با تأکید براینکه دام‌های استان از نظر موادمعدنی در خطر هستند، بیان کرد: علوفه تولیدی استان کسری موادمعدنی داشته و دام‌های روستایی نیز جیره بالانسی ندارند بنابراین سال گذشته ۱۴ هزار بلوس موادمعدنی در دامداری‌های استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه به غیر از یونجه مابقی خوراک دام استان از بیرون وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: در خوراک دام ۵۰ درصد نیاز دام‌ها وارداتی و در پرورش طیور به طور کلی وابستگی به واردات نهاده داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود: در راستای استفاده از تسهیلات مکانیزاسیون در واحدهای دام و طیور استان، ۳۲۶ نفر برای دریافت ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک معرفی شده که از این تعداد ۲۱۲ نفر ۱۴ مییلارد تومان تسهیلات را جذب کرده‌اند.

نظرپور با بیان اینکه سهیمه تسهیلات مکانیزاسوین واحدهای دام و طیور استان در سالجاری ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است، یادآور شد: از ابتدای سال تا پایان خرداد ۶۵۰ میلیون تومان طرح به بانک معرفی شده و علاوه بر مبلغ مکانیزاسیون، در سال گذشته ۴۷۶ نفر با مبلغ  107 میلیارد تومان برای اخذ تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی معرفی شدند که ۶۶ نفر برای دریافت ۱۳ میلیارد تومان موفق به عقد قرارداد شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.