صفحه اصلی / استان ها / فارس / یار یا بار
یار یا بار

یار یا بار

این روزها پیاده‌رو خیابان کریم‌خان زند؛ از شوارع اصلی شیراز مملو از چادرهای مسافرتی و خودروهایی است که به عنوان همراه بیمار، کنار معبر اصلی جا خوش کرده‎اند و هیچ کس هم مزاحمشان نیست!!

 

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌ به نقل از ایسنا، گفت: یکی از مشکلات قدیمی بودن ساختمان بیمارستان‌های موجود است که تنها اتاق بیمار در آن وجود دارد.

عبدالخالق کشاورز با بیان اینکه طی سال‎های گذشته تلاش شد در کنار بیمارستان‎های پرتردد، مکانی برای همراه بیمار در نظر گرفته شود؛ هدایت بخشی از کمک‌های خیرین به این سمت را یادآور شد.

او در عین حال تاکید کرد که استفاده از ظرفیت خیرین برای ایجاد اماکنی مناسب استقرار همراهان بیمار، یکی از بهترین راهکارها است.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز تاکید دارد که در هیچ یک از نقاط جهان شاهد ازدحام همراه بیمار یا ملاقات کننده در ساعت‎های مختلف درون یا مقابل بیمارستان‌ها نیستیم و تنها در ایران است که یک بیمار به همراه اعضای خانواده و بستگان از نقاط دور و نزدیک برای درمان مراجعه می‌کند.

کشاورز تصریح کرد: ما در این موضوع هم نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم؛ اینکه هر بیمار حداکثر نیازمند یک همراه است، گفت: متاسفانه اکنون یک بیمار که بستری می‌شود، ۵۰ ملاقاتی دارد و چندین نفر هم به شکل دائم با او همراهند.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مراکز اقامتی همراهان بیمار در بلوار شهید چمران تا ۶ ماه آینده آماده بهره برداری است گفت: امروز هم تعدادی مراکز اقامت همراه بیمار وجود دارد اما به دلیل بالا بودن تعداد همراهان، پاسخگو نیست.

کشاورز همچنین گفت: در تمام بیمارستان‌های جدیدالاحداث، یک اقامتگاه برای همراه بیمار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.