صفحه اصلی / استان ها / مازندران / لزوم ارتقای سهم دریای خزر در اقتصاد کشور
لزوم ارتقای سهم دریای خزر در اقتصاد کشور

استاندار مازندران تاکید کرد:

لزوم ارتقای سهم دریای خزر در اقتصاد کشور

استاندار مازندران در جمع مدیران بانک های استان خواستار ارتقاء سهم خزر در اقتصاد کشور شد.

استاندار مازندران

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد اسلامی در جلسه کمیسیون شورای هماهنگی بانک های استان، تحقق صادرات ۳ میلیارد دلاری مازندران تا پایان برنامه ششم به صورت سالانه را یک برنامه مهم و راهبردی دانست و یادآور شد: صادرات محصولات مازندران به کشورهای حوزه خزر باید توسعه یابد. باید هرگونه هماهنگی برای توسعه صادرات و بازار به حداکثر برسد و سبد محصولات برای صادرات گسترش یابد.

وی با اشاره به این که روان سازی و ساده سازی کارها برای تقویت تولید و رونق اشتغال از برنامه های اساسی دولت است، اظهار کرد: منابع بانک ها نباید به تله بیفتد و چرخ تولید هم باید بچرخد و تحقق همزمان این دو هدف بزرگ در گرو برنامه ریزی و مدیریت خردمندانه است. 

استاندار با اشاره به این که هیچ کس حق ندارد به بهانه این که ارز گران شده، کالایش را گران بفروشد، گفت: باید جلوی جوسازی های دشمن که هدفش ساقط کردن پول ملی ما است، ایستاد و با آن برخورد جدی کرد.

استاندار با بیان این که نظام بانکی مقتدر منجر به اقتصاد مقتدر می شود، افزود: تشکل ها و نظام صنفی استان باید به کمک بانک ها بیایند.

اسلامی با اشاره به این که رونق ساخت و ساز مسکن و احیا بافت های فرسوده از تاکیدات رئیس جمهور است، یادآور شد: بانک های خصوصی و دولتی باید در یک مسیر برای رونق اقتصاد، تولید و اشتغال استان گام بردارند.

استاندار با تاکید بر این که باید همه منابع را در مسیر اهداف جمهوری اسلامی به صورت مولد به کار بگیریم و با همگرایی و هم افزایی، وعده های دولت را محقق کنیم، گفت: قانونگذار؛ منابع قابل توجهی را برای رونق اقتصادی، تولیدی و اشتغال پیش بینی نموده است و باید با تعامل و هماهنگی و همراهی بانک ها، کل این منابع در راستای توسعه جذب شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که امروز در زمان و شرایط جنگ قرار داریم و جریان مخرب به دنبال تخریب ذهن و روان مردم است، تصریح کرد: این جریانات می خواهند اقتصاد ما را از نفس بیندازند و ارزش پول ملی ما را پایین بیاورند، لیکن نمی گذاریم این جریانات نفس بکشند.

اسلامی با بیان این که جنگی به شدت متفاوت و قوی برای ساقط کردن نظام اقتصادی کشور از سوی دشمنان آغاز شده است و باید نسبت به گذشته هشیارتر و محکم تر عمل کنیم، افزود: دشمن دیگر در لباس و تجهیزات نظامی نیست و برای تخریب اقتصاد کشور صحنه سازی می کند و سعی دارد با فریب اذهان، جریان سازی کند و به اتفاقاتی که موجب نارضایتی مردم می شود، دامن زند.

وی با تاکید بر این که نباید در هیچ موردی غفلت کنیم و با آگاهی، بصیرت و هشیاری کامل متوجه وضعیت پیش رو باشیم، ادامه داد: باید انقلابی و جهادی کار کنیم و پاسخ گویی به مردم را به صورت صد در صدی محقق نماییم.

اسلامی با تاکید بر این که بانک ها، موتور توسعه هستند و باید با بهره گیری از ظرفیت بانک ها چند پروژه مهم ملی و استانی را به انجام برسانیم، یادآور شد: پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار که کلید خواهد خورد، دو خطه کردن راه آهن قائم شهر – ساری که به زودی آغاز خواهد شد، پروژه اتوبان کنارگذر، آزاد راه قائم شهر به آمل تا رامسر و از این سو تا گلوگاه، توسعه بندر امیرآباد و نوشهر به عنوان منطقه ویژه، واحدهای صنعتی در حوزه دریا و سرزمینی و پروژه های زیرساختی که هم منابع جذب کند و هم تحرک اقتصادی ایجاد نماید، از جمله این طرح ها است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.