صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / غریب ماندن ورزش زورخانه‌ای در آذربایجان غربی

غریب ماندن ورزش زورخانه‌ای در آذربایجان غربی

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی آذربایجان غربی گفت: ۸ زورخانه در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

مرشد زورخانه ورزش پهلوانی

به گزارش کسب و کار نیوز، آسیایی در مراسمی که به مناسبت اختتامیه هفته فرهنگ پهلوانی و زورخانه در زورخانه جهان پهلوان تختی ارومیه برگزار شد در خصوص زورخانه‌های فعال استان افزود: در حال حاضر ۲ زورخانه شهید باکری و جهان پهلوان تختی در ارومیه و ۶ زورخانه نیز در سطح استان فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم جوانان از این ورزش باستانی همچون والیبال و فوتبال استقبال کنند، یادآور شد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای یک ورزش سنتی و قدیمی است که البته امروز نیز مورد استقبال خوب جوانان قرار گرفته است.

آسیایی با بیان اینکه هیچ اسپانسری در استان از این ورزش باستانی حمایت نمی‌کند، تصریح کرد: مسئولین استانی از این ورزش با وجود اینکه ورزش قدیمی، باستانی و ملی است حمایت کمرنگی داشته‌اند و این ورزش در آذربایجان غربی غریب مانده است.

وی گفت: اگر چه ورزش زورخانه‌ای یک ورزش دانش آموزی نیست ولی از سوی وزارت ورزش و وزارت آموزش و پرورش، تفاهم نامه‌ای به ثبت رسیده تا بتوانیم این ورزش را در سطح مدارس پیاده کرده و شوق و شعفی در میان دانش آموزان ایجاد کنیم.

رئیس هیئت ورزش های زورخانه‌ای و پهلوانی آذربایجان‌ غربی در خصوص مسابقات این ورزش باستانی نیز خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه‌ای هم اکنون در ۱۸۳ کشور جهان شناخته شده و مسابقات کشوری و بین المللی برگزار می گردد و ورزشکاران استان تاکنون در بخش تیمی رتبه سوم کشوری و در میل بازی رتبه اول کشوری رابدست آورده‌اند.

وی ادامه داد: مکان سَردَم ( جایگاه مرشد) دارای ارزش و احترام بالایی است و اشعار حماسی، مذهبی و عاشقانه را در آنجا می خوانند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.