صفحه اصلی / استان ها / زنجان / زنجانی‌ها نگران نباشند؛ امسال جیره‌بندی آب نداریم
زنجانی‌ها نگران نباشند؛ امسال جیره‌بندی آب نداریم

زنجانی‌ها نگران نباشند؛ امسال جیره‌بندی آب نداریم

‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: امسال وضعیت آب 6 شهر استان زنجان نگران‌کننده بوده ولی با این وجود قطعی یا جیره‌بندی آب نخواهیم داشت.

آب

‌علیرضا جزء‌قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌افزود: شهرهای زنجان، کرسف، چورزق، سهرورد، قیدار و ارمغانخانه وضعیت نگران کننده‌ای در حوزه آب دارند که با مدیریت تقاضا و مصرف بهینه مشترکان این شهرها می‌توان از این مشکل عبور کرد.

وی با اشاره به تاکید استاندار زنجان مبنی بر استفاده از پساب تولیدی تصفیه‌خانه‌های شرکت آب و فاضلاب در صنایع استان زنجان، گفت: بر اساس این دستور پیگیر هستیم تا صنایع مختلفی همچون پتروشیمی و فولاد از پساب تصفیه‌خانه زنجان استفاده کنند.

جزءقاسمی با اعلام اینکه در حال حاضر سالانه بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه شهر زنجان که جزو پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور به‌شمار می‌رود، تولید می‌شودT افزود: همه صنایع استان به غیر از صنایع غذایی و دارویی می‌توانند از پساب تصفیه شده در فعالیت‌های خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، پساب را مطمئن‌ترین منبع تامین آب برای صنایع دانسته و گفت: تا زمانی که مدنیت و شهرنشینی وجود داشته باشد، منبع دائمی پساب نیز وجود خواهد داشت.

وی اعلام کرد: تصفیه‌خانه آب شرب شهرهای ابهر و خرم‌دره نیز امسال به همت شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه در حال حاضر در مرحله نصب تجهیزات بوده و ۳۰ درصد از تجهیزات آن تاکنون نصب و امسال به بهره‌برداری آزمایشی می‌رسد.

جزءقاسمی به اجرای طرح آب‌رسانی به شهرهای ابهر و خرم‌دره نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح شامل آب‌رسانی، تامین آب، اصلاح شبکه، احداث مخازن و حفاری و تجهیز چاه بوده و طرح آب‌رسانی به سایر شهرهای استان نیز متناسب با نیاز این شهرها اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.