صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تداوم گرما ، تغییر ساعت کار ادارات مازندران را تمدید کرد
تداوم گرما ، تغییر ساعت کار ادارات مازندران را تمدید کرد

تداوم گرما ، تغییر ساعت کار ادارات مازندران را تمدید کرد

تداوم استقرار الگوی تابستانه هوا در مازندران که با افزایش محسوس و کم سابقه دما همراه بوده است ، سبب شده تا تغییر ساعت کاری ادارات و دستگاههای دولتی در این استان تا پایان هفته تمدید شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، استانداری مازندران تغییر ساعت کار ادارات و سازمان های دولتی این خطه شمال کشور از شنبه نهم تیر ماه آغاز شد و قرار بود تا پایان امروز دوشنبه ادامه یابد.
استانداری مازندران ظهر امروز با ارسال ابلاغیه ای به ادارات اعلام کرده است که تغییر ساعت کار تا روز پنجشنبه تمدید شده است .
براساس این تصمیم ، ساعت کار ادارات و دستگاههای دولتی استان صبح ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه آغاز می شود و ۱۳ و ۳۰ دقیقه پایان می یابد.
همچنین ساعت کاری ادارات در روز پنجشنبه هم ۶ و ۳۰ دقیقه شروع می شود و ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه پایان می یابد.
روند افزایش دمای هوا در مازندران از اوایل هفته گذشته آغاز شد و از روز شنبه این هفته با پشت سر گذاشتن دمای ۳۵ درجه در بسیاری از مناطق وارد مرحله جدیدی رسید.
بر اساس داده های هواشناسی ، دیروز دمای هوا در برخی از مناطق مازندران به بالای ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید و میزان رطوبت هوا هم مرز ۸۰ درصد را رد کرد.
افزایش دمای هوا همزمان با بالا رفتن میزان رطوبت به معنای بی حرکت بودن جریان هواست که سبب شکل گیری وضعیت ‘ شرجی ‘ یا دم کردگی هوا می شود.
به اعتقاد کارشناسان هواشناسی ، احساس گرمای هوا در شرایط شرجی تا ۱۰ درجه بیشتر از دمای اعلام یا اندازه گیری شده به وسیله دماسنج در محیط دارای سایه است .
** مدیریت مصرف برق ، مهم ترین علت تغییر ساعت کاری
مهم ترین علت تغییر ساعت کاری ادارات در مازندران ، مدیریت مصرف برق در زمان پیک اعلام شده است .
بر اساس گزارش های آماری شرکت توزیع برق مازندران که امور برق شرق و مرکز استان را مدیریت می کند ، ادارات و دستگاههای اجرایی دولتی در این منطقه روزانه ۱۲۰ مگاوات برق مصرف می کنند و تغییر ساعت کاری می تواند این میزان را به نفع مشترکان خانگی کاهش دهد.
میزان مصرف برق در مازندران دیروز که گرم ترین روز سال جاری بود به یکهزار و ۸۰۰ مگاوات رسید که ۳۰۰ مگاوات بیشتر از پنجشنبه هفته گذشته بود.
میزان کمبود برق مورد نیاز مازندران در پیک مصرف حدود یکصد مگاوات اعلام شده است که گفته می شود دستگاههای دولتی با روشن کردن ژانراتورهای در اختیار می توانند ۸۶ مگاوات از کمبود را جبران کنند.
مازندرانی ها از چهارشنبه هفته پیش قطعی موقتی برق را برای مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به خاطر افزایش دمای هوا و بالا رفتن میزان مصرف تجربه کردند و این روند با خاموشی های نقطه ای همچنان ادامه دارد .
مازندران بیش از ۲۰۰ دستگاه دولتی دارد که با احتساب آموزش و پرورش حدود ۶۰ هزار نفر در این ادارات اشتغال دارند.
۶۹۸۲/۱۶۵۴

همچنین مطالعه کنید:

رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ایران به عنوان سومین تولید کننده بزرگ اوپک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.