صفحه اصلی / فرهنگی / هوای شرجی مسافران تابستانی مازندران را راهی ییلاقات کرد
هوای شرجی مسافران تابستانی مازندران را راهی ییلاقات کرد

مسافران تابستانی مازندران

هوای شرجی مسافران تابستانی مازندران را راهی ییلاقات کرد

گرما و رطوبت بالای هوا در مازندران بویژه در مناطق ساحلی استان اثرگذاری غیرمستقیم خود را بر توزیع متوازن سفر در این استان گذاشته و مقصد سفر مسافران را به جای سواحل دریا به سمت ییلاقات تغییر داده است .

گرما و رطوبت بالای هوا در مازندران بویژه در مناطق ساحلی استان اثرگذاری غیرمستقیم خود را بر توزیع متوازن سفر در این استان گذاشته و مقصد سفر مسافران را به جای سواحل دریا به سمت ییلاقات تغییر داده است .
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، براساس اعلام معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۷ میلیون نفر شب اقامت مسافر در این استان ثبت شد که ۳۵ درصد در مناطق ییلاقی بود .
توزیع متوازن جمعیتی سفر در مازندران همواره یکی از مسائلی بود که مسئولان حوزه گردشگری استان به دنبال راهی برای اعمال آن بودند و گرما به همراه ویژگی خاص شرجی بودن هوا باعث شده تا مسافران خانه های مسافر و مکان های بوم گردی در دل ارتفاعات و مناطق کوهستانی را بر ویلاهای ساحلی ترجیح دهند.
پیشتر و در سال های قبل در فصل تابستان، حضور مسافران و گردشگران برای استفاده از سواحل دریا و شنا کمتر به آنها برای سفر به مناطق ییلاقی فرصت می داد و باعث می شد تا بیشتر گردشگران مناطق ییلاقی را افراد بومی و آشنا به منطقه تشکیل دهند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که گرما و رطوبت هوا توانست در توزیع متوازن جمعیتی سفر در فصل تابستان امسال کمک کند .
مهران حسنی افزود : سواحل دریا همواره هدف سفر هموطنانمان به مازندران بود و این مساله باعث می شد تا توزیع متوازن جمعیتی سفر در این استان رخ ندهد .
وی گفت : حضور پرشمار مسافر در شهرهای ساحلی همواره موجب بروز مشکل ترافیک و پرشدن ظرفیت اقامتگاهها در این مناطق می شد و مسافران به چادرخوابی روی می آوردند .
معاون میراث فرهنگی مازندران گفت : بهار امسال بیش از ۱۷ میلیون نفر شب اقامت مسافر در استان ثبت شد که ۳۵ درصد مربوط به خانه های مسافر و بوم گردی های مناطق ییلاقی بود.
۸۱ واحد اقامتگاه بوم گردی و بیش از ۷۰۰ واحد خانه مسافر در مازندران وجود دارد که اکثر این مراکز اقامتی در روستاهای ییلاقی واقع هستند.
مشاهدات خبرنگاران ایرنا هم حاکیست که بر ورود مسافران و گردشگران به مناطق ییلاقی و کوهستانی مازندران در دو روز گذشته به خاطر گرمای بیش از حد هوا افزوده شده است .
روند افزایش گرمای مازندران بر مدال ۴۰ درجه از اوایل هفته گذشتته آغاز شد و از شنبه این هفته به اوج رسید.
بر اساس اعلام هواشناسی مازندران ، گرمای هوا و افزایش تبخیر آب دریا سب شده است تا میزان رطوبت هوا در این استان دیروز به ۸۰ درصد در شهرهای ساحلی برسد که بیشترین میزان مربطو به شهرهای نوشهر ، رامسر و بندرامیرآباد بود.

همچنین مطالعه کنید:

اطلاعیه مهم فیلیمو خطاب به مردم: فریب‌ نخورید!

به گزارش کسب و کار نیوز، تأسف‌انگیز اینکه «ساترا» با بی‌تعهدی و بی‌تجربگیِ محض به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.