صفحه اصلی / اسلایدر / درخواست شریعتمداری برای آزادسازی نرخ ارز بدون سقف قیمت
درخواست شریعتمداری برای آزادسازی نرخ ارز بدون سقف قیمت

در مراسم روز ملی صنعت و معدن صورت گرفت

درخواست شریعتمداری برای آزادسازی نرخ ارز بدون سقف قیمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار آزادسازی معامله ارز با نرخ توافقی میان صادرکنندگان و واردکنندگان بدون سقف قیمت شد و همچنین از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تکلیف مالیات بر ارزش افزوده را مشخص کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری امروز (یکشنبه) در مراسم روز ملی صنعت و معدن که با حضور معاون اول رییس جمهوری، نماینده مجلس شورای اسلامی، استاندار تهران و فعالان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن برگزار شد، با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کشور، اظهار کرد: باید با رشد بهره‌وری، قیمت تمام شده محصول کاهش یابد، چراکه در غیر این صورت نمی‌توانیم به رشد صنعتی بالا دست یابیم. باید بدانیم که قیمت تمام شده تولید در کشور بالاست و در راستای حل مسائلی که موجب افزایش قیمت تمام شده می‌شود گام برداشت.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد صنایع کشور منبع محور هستند و باید در راستای توسعه صنایع دانش بنیان حرکت کنیم و در غیر این صورت با چالش صنعت‌زدایی روبرو خواهیم شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که باید سود تسهیلات بانکی تخصیص یافته به بخش صنعت کاهش یابد، اظهار کرد: باید هزینه مالی ۲۵ درصدی سود تسهیلات بانکی کاهش یابد و اگر نمی‌توانیم نظام بانکی را در این راستا سوق دهیم باید از منابع عمومی یارانه به تولید پرداخت شود.

کاهش هزینه‌های تامین اجتماعی و در نظر گرفتن مشوق‌های صادراتی در بخش تولید از دیگر موضوعاتی بود که توسط شریعتمداری در این مراسم مطرح شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که صنعت کشور در حال حاضر با مشکلات مختلفی روبه‌روست، گفت: ممنوعیت واردات به معنای ایجاد فرصت برای واحدهای تولیدی است و باید بدانیم که در شرایط فعلی ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت واحدهای تولیدی خالی است و باید در جهت استفاده از این ظرفیت‌ها حرکت کنیم.

وی در ادامه از معاون اول رییس جمهوری درخواست کرد تا معامله ارز با نرخ توافقی میان صادرکننده و واردکننده آزاد شود و سقفی برای قیمت در نظر نگیرند.

به گفته شریعتمداری، باید اجازه داد واردکننده و صادرکننده با نرخ توافقی ارز را به فروش برسانند و هرچند محدودیت‌ها و حساسیت‌هایی در بازار ارز وجود دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.