صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هشدار وزارت بهداشت یمن: درگیری‌ها در ساحل غربی جان بیماران کلیوی را تهدید می‌کند
هشدار وزارت بهداشت یمن: درگیری‌ها در ساحل غربی جان بیماران کلیوی را تهدید می‌کند

هشدار وزارت بهداشت یمن: درگیری‌ها در ساحل غربی جان بیماران کلیوی را تهدید می‌کند

وزارت بهداشت یمن هشدار داد که بیماری نارسایی کلیه، به خاطر محاصره و درگیری‌های ساحل غربی جان مردم این کشور را تهدید می‌کند.

یمن

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از المیادین، وزارت بهداشت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت بیماران مبتلا به نارسایی کلیه در یمن روز به روز بدتر و پیچیده‌تر می‌شود. ادامه تجاوز و تشدید اوضاع در ساحل غربی موجب پیچیدگی اوضاع شده است و برخی مراکز مربوط به معالجه بیماران کلیوی بسته شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: این بیماران به دلیل محاصره با تهدید مرگ مواجهند. بیش از ۲۲۰۰ تن از کسانی که پیوند کلیه داشته‌اند به معالجه لازم برای زنده ماندن نیاز دارند. بیش از ۷۳۰۰ بیمار کلیوی نیاز به عمل شستشوی دوره‌ای کلیه در زمان مشخص دارند. از آغاز بحران یمن ۱۲۰۰ تن از بیماران کلیوی جان خود را از دست دادند.

در این بیانیه تأکید شده است: تشدید اوضاع توسط ائتلاف عربی در ساحل غربی فشار سنگینی بر مراکز نارسایی کلیه در صنعا و بقیه استان‌ها داسته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.