چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کرمان / صنعت استان کرمان در افق ۱۴۰۴ بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب مصرف نمی‌کند
صنعت استان کرمان در افق ۱۴۰۴ بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب مصرف نمی‌کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان:

صنعت استان کرمان در افق ۱۴۰۴ بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب مصرف نمی‌کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به سخنانی مبنی بر اینکه فولاد آب بَر است، عنوان کرد: در کرمان بحث آب جدی است اما صنعت در افق ۱۴۰۴ بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب مصرف نخواهد کرد که سهمی 105 درصدی است در حالی که اکنون ۹۴ درصد آب در کشاورزی استفاده می شود.

‌فولاد هرمزگان ‌

به گزارش کسب و کار نیوز، “مهدی حسینی‌نژاد” امروز ۱۰ تیرماه در همایش تجلیل از مدیران برتر صنعتی و معدنی استان کرمان اظهار کرد: بیش از ۳۹ درصد تولید ناخالص داخلی معادن کشور از استان کرمان تامین می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم از ظرفیت‌های معدنی و صنعتی استان در راستای رشد و توسعه استفاده کنیم تصریح کرد: در راستای تکمیل زنجیره های سنگ آهن، ۱۰ میلیون تن شمش خواهیم داشت و به زودی کرمان تبدیل به استان فولادی کشور خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در سال گذشته در تکمیل زنجیره‌های مس، کرومیت و سنگ آهن بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح کردیم.

وی در ادامه افزود: مشکلاتی که صنعت ما درگیر آن است، در سایه همراهی و همدلی و با استفاده از ظرفیت های داخلی به راحتی قابل حل است.

حسینی‌نژاد با اشاره به عارضه یابی واحدهای صنعتی استان کرمان گفت: همه فاکتورها در استان موجود است و با توجه به آنها و استفاده از ظرفیت‌ها، مشکلات قابل حل است.

وی در پایان بیان کرد: ۴۰ درصد وصولی حقوق دولتی معادن کشور مربوط به استان کرمان است و تلاش می‌کنیم گردش مالی شرکت‌های بزرگ را به استان بیاوریم تا تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای مشکل دار بدهیم و امیدواریم با استفاده از توان واحدهای صنعتیِ بزرگ مشکلات واحدهای کوچک را حل کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.