صفحه اصلی / اصناف / اصناف / سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی کشور ۱۸ درصد است
سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی کشور ۱۸ درصد است

رئيس مرکز اصناف و بازرگان ايران

سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی کشور ۱۸ درصد است

رئيس مرکز اصناف و بازرگان ايران گفت: ۲ ميليون و ۵۵۰ هزار واحد صنفي در کشور داراي پروانه کسب است که ۱۸ درصد از توليدات ناخالص داخلي را برعهده دارند.

رئیس مرکز اصناف و بازرگان ایران گفت: ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد صنفی در کشور دارای پروانه کسب است که ۱۸ درصد از تولیدات ناخالص داخلی را برعهده دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، سید جواد احمدی شنبه شب در آیین تجلیل از اصناف برتر استان مرکزی در اراک، افزود: اگر به ازای هر واحد صنفی حداقل ۲ و نیم شغل ایجاد شده باشد، صنوف کشور بیش از ۶ میلیون شغل ایجاد کرده اند که ظرفیت بزرگی است. به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: این آمار بیانگر جایگاه ویژه اصناف در کشور است و ایجاد هر شغل در حوزه صنفی به مراتب ارزانتر از بخش های صنعتی است. رئیس مرکز اصناف و بازرگان ایران ادامه داد: دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا به اقتصاد ایران ضربه بزنند و باید با هوشیاری و اتحاد مسائل این بخش را مدیریت کرد. وی گفت: فشارهای دشمنان بر ایران در بخش تامین کالا ، ممنوعیت واردات و جریمه شرکت ها و کشورهایی که با ایران فعالیت دارند طراحی شده و در بحث تولید نیزجلوگیری از ورود مواد اولیه را دنبال می کنند تا از این طریق واحدهای تولیدی را با کندی مواجه کنند. احمدی تصریح کرد: خانواده بزرگ اصناف باید ماهیت توطئه های دشمنان را به خوبی بشناسد و با هوشیاری و اتحاد بکوشد تا از این مرحله عبور کند. رئیس مرکز اصناف و بازرگان ایران افزود: مطالبات و مسائل حوزه اصناف باید با مشارکت همه بخش های نظام اسلامی رسیدگی شود و اگر به ظرفیت های تولیدی و صنفی کشور توجه شود می توان در برابر ناملایمات اقتصادی مقاومت کرد. در این آیین از ۷۰ واحد صنفی برتر استان مرکزی تجلیل شد. استان مرکزی ۶۰ هزار واحد صنفی دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.