صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / اخذ کمیسیون بیشتر از رانندگان، خط قرمز سازمان راهداری است
اخذ کمیسیون بیشتر از رانندگان، خط قرمز سازمان راهداری است

معاون سازمان حمل ونقل راهداری:

اخذ کمیسیون بیشتر از رانندگان، خط قرمز سازمان راهداری است

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با توجه به افزایش 20 درصدی کرایه ها، اخذ کمیسیون غیرقانونی و بیشتر توسط شرکت های حمل و نقل از رانندگان خط قرمز این سازمان است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «داریوش امانی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: عرضه و تقاضا برای حمل بار در ناوگان حمل و نقل جاده ای نامتعادل رشد کرده و این سبب بروز مشکلات زیادی برای رانندگان و کامیونداران شده است.
وی افزود: در ۱۰ سال گذشته میزان جابجایی بار کشور ۴۰ درصد و تعداد ناوگان ۱۰۰ درصد افزایش داشته که تعادل در تقاضا و عرضه جابجایی بار را به هم زده است.
امانی اظهار داشت: سازمان حمل و نقل جاده ای رفع مشکلات رانندگان و کامیونداران را در کارگروهی با حضور از نمایندگان تشکل های صنفی بار، مسافر و کامیونداران پیگیری می کند که تاکنون ۶ جلسه آن برگزار شده است.
وی گفت: بخشی از خواسته رانندگان باید با تصویب قوانین مورد نیاز در مجلس شورای اسلامی عملی شود و بخشی دیگر باید توسط وزارت کار و بخش دیگری در خصوص تامین لوازم یدکی، روغن و لاستیک نیز باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود که در دست پیگیری است.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: در بخش حمل و نقل مسافری، بیمه تکمیلی رانندگان این بخش انجام شده است و بیمه تکمیلی رانندگان حمل ونقل باری نیز در مرحله انتخاب شرکت بیمه قرار دارد.
مداح گفت: هرچند که نرخ کرایه حمل به صورت توافقی است اما برای حمل بار بر اساس شاخص «تن – کیلومتر» کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل های صنفی تشکیل شده تا با برگزاری نشست های تخصصی عوامل موثر بر این روش تعیین این قیمت را مشخص کنند.
معاون سازمان راهداری تاکید کرد: حتی اگر نرخ ها بر اساس تن – کیلومتر محاسبه شود، باید روی یک نرخ پایه توافق انجام شود.
این مقام مسئول در سازمان راهداری اظهار داشت: با توجه نرخ های قبلی در مسیرهای مختلف در سطح کشور، اکنون نرخ کرایه حمل رانندگان از ۱۶ تا ۲۶ درصد افزایش یافته است و در حال پیگیری تامین قطعات و لاستیک رانندگان باری و مسافری بر اساس نرخ ارز مصوب هستیم.
ادامه دارد….
اقتصام**۱۱۰۸*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

محدودیت پروازی به برخی از فرودگاههای کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر یازرلو اظهارداشت: با توجه به شرایط جوی بوجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.