صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / احمدی: پهلوانی قله ورزش است

احمدی: پهلوانی قله ورزش است

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که برد و مدال و قهرمانی خوب است ، تصریح کرد: قله ورزش همان مرام و مسلک پهلوانی است که باید در عمل به آن دست پیدا کنیم.

عبدالحمید احمدی

 به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در مراسم روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با ابراز خوشحالی از حضور در این برنامه و تشکر از برگزار کنندگان این مراسم، از شهید ابراهیم هادی شهید باستانی کار به عنوان انسانی بزرگ و پهلوان واقعی نام برد و گفت: هر چقدر از این شهید پهلوان ورزشکار بنویسیم و یاد کنیم باز هم کم است.
او تعابیر رهبر معظم انقلاب در مورد شهید ابراهیم هادی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم تا کتاب‌هایی که راجع به این شهدا و پهلوانان تالیف شده است به جامعه ورزش معرفی و ارائه شوند تا قهرمانان ما با سرگذشت این پهلوانان که همه وجودشان خلوص بود آشنا شوند.

احمدی با بیان این که پهلوانی با نام مولا علی (ع) گره خورده است، افزود: پهلوان کسی است که ویژگی‌های اخلاقی امیرالمومنین علی (ع) را در عمل به کار ببندد و در میدان عمل در آن بزنگاه‌های سخت مثل شهید هادی که خودش را پهلوانانه فدا کرد، عمل کند.

 احمدی با بیان این که جامعه ورزش امروز بیش از هر زمانی نیاز به فرهنگ پهلوانی دارد افزود: ورزشکاران ما باید با فرهنگ پهلوانی آشنا شوند و بعد به آن عمل کنند، همه چیز قهرمانی و مدال نیست و پهلوان لقبی است که به سادگی به هر کسی نمی دهند، باید این لیاقت وجود داشته باشد تا مردم لقب پهلوانی را به کسی اهدا کنند.

او ادامه داد: توقع و انتظار از جامعه ورزش برای پاس‌داشت فرهنگ پهلوانی خیلی بیشتر از این‌هاست. گاهی در هیاهوی ورزش یادمان می‌رود که اصل و ذات ورزش برای چیست و چه انتظاراتی از ورزش کردن داریم.

احمدی با بیان این که برد و مدال و قهرمانی خوب است اما یک پله برای رسیدن به قله است، تصریح کرد: قله ورزش همان مرام و مسلک پهلوانی است که باید در عمل به آن دست پیدا کنیم.

او با اشاره به نبرد تاریخی امیرالمومنین (ع) با عمر بن عبدود که به عنوان روز فرهنگ پهلوانی نام گذاری شده است، افزود: گود زورخانه خصلت‌های برجسته پهلوانی دارد اما همه میادین ورزشی ما می‌توانند گود زورخانه باشند و آداب پهلوانی در آنها رعایت شود.

احمدی نقش مربیان و معلمان در ترویج فرهنگ پهلوانی را مهم دانست و گفت: باید به ورزشکارانمان بیاموزیم که اصل ورزش در نهایت حضور در قلب مردم، شجاعت، مروت و جوانمردی است.

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی افزود: امیدوارم همه با کمک هم با شناخت کاملی از فرهنگ پهلوانی و ترویج و نهادینه کردن آن بتوانیم ورزش کشور را در ابعاد مختلف فرهنگی و اخلاقی ارتقا دهیم.

او در پایان گفت: روزی شهید ابراهیم هادی ها در مقابل زورگویی صدام به میدان آمدند و با فدا کردن خود ایران را سربلند و صدام و ظالمان را ناکام کردند، امروز هم فردی ظالم تعهدی که با کشورمان را بسته زیر پا گذاشته، دیری نیست که او هم با حمایت مردم غیور ایران به سرنوشت صدام دچار شود و ملت بزرگ ایران پیروز این میدان خواهند بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.