صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / چشمه‌زار: من تست دوپینگ دادم/ چرا موضوع محرومیت را مطرح کرده‌اند؟
چشمه‌زار: من تست دوپینگ دادم/ چرا موضوع محرومیت را مطرح کرده‌اند؟

چشمه‌زار: من تست دوپینگ دادم/ چرا موضوع محرومیت را مطرح کرده‌اند؟

دونده سرعتی ایران می‌گوید که تست دوپینگش را یک روز بعد از مسابقه اش داده است ولی نمی‌داند چرا موضوع محرومیت او مطرح شده است.

رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا

محمد چشمه‌زار در گفت و گو با ایسنا، در واکنش به موضوع محرومیتی که در موردش عنوان شده است اظهار کرد: من آزمایش دوپینگ خود را یک روز پس از مسابقه انجام دادم. از طرفی اگر من محروم شدم باید به من ابلاغ می شد. دکتر اردیبهشت مسئول این موضوع در فدراسیون است چطور او از محرومیت خبر ندارد؟

وی توضیح داد: در حین رقابت های قهرمانی کشور مشهد مشکل قلبی داشتم. پیش از مسابقه نزد پزشک رفتم. بلافاصله بعد از مسابقه نیز مشکلم تشدید شد. در بیمارستان بستری شدم و در شرایطی که بستری بودم با دکتر اردیبهشت مسئول کمیته ضد دوپینگ تماس گرفتم تا مامورانشان را برای آزمایش دوپینگ بفرستند اما انگار ماموران آن ها رفته بودند.

دونده سرعتی ایران توضیح داد: با پیگیری‌های هادی سپهرزاد، رییس هیات کرمانشاه، دکتر اردیبهشت و ستاد مبارزه با دوپینگ فردای روز مسابقه تست دادم و طبق چیزی که به من گفتند ثبت رکوردم قابل قبول بود.

او خاطر نشان کرد: طبق قانون حتی اگر ورزشکاری تست دوپینگش مثبت باشد و در خواست تجدید نظر بدهد، بدون اینکه این موضوع رسانه‌ای شود باید دوباره از او تست گرفته شود. در این مدت نباید نام ورزشکار فاش شود و با آبروی ورزشکار بازی شود. اگر در نهایت تست مثبت باشد می توانند نام را افشا کنند.

چشمه‌زار گفت: اکنون تست دوپینگ داده‌ام و هنوز نتیجه آن اعلام نشده است. همچنین اگر محرومیتی باشد باید از سوی سازمان مبارزه با دوپینگ مطرح شود، نه از سوی فدراسیون. چرا موضوع محرومیت را مطرح کرده‌اند؟ من از طریق نماینده شهرم در مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان نیز این موضوع را پیگیری می کنم.

همچنین او تاکید کرد: در مورد فرصت ۲۴ ساعته که به من داده شده و آقای غیاثی اعلام کردند، هیچ کس غیر از ایشان اطلاعی ندارد. مطرح شدن احتمال محرومیت من، اظهار نظر شخصی آقای غیاثی است و تا این لحظه از فدراسیون و ستاد مبارزه با دوپینگ پیامی دریافت نکردم. من امیدوارم در فضای فعلی، بعضی از مسئولان از رفتار مغرضانه و اظهار نظرهای سلیقه ای و حتی جانبدارانه در مورد ورزشکاران دوری کنند. طبق تصمیمات قطعی فدراسیون مبنی بر حضور ورزشکاران در بازیهای آسیایی به شرط کسب رکوردهای ورودی، خواهشمندم فدراسیون به تصمیماتی که اتخاذ کرده پایبند باشد تا حق ورزشکاران دیگر پایمال نشود.

تصویر مدرک تست دوپینگ

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.