صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / اتمام مطالعات و پیش‌بینی منابع مالی برای احداث قطار حومه‌ای تهران – بهارستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران خبر داد

اتمام مطالعات و پیش‌بینی منابع مالی برای احداث قطار حومه‌ای تهران – بهارستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به اتمام مطالعات احداث قطار حومه‌ای تهران- بهارستان و شهر قدس افزود: منابع لازم برای احداث این خط پیش بینی شده است.

نعمت الله ترکی

نعمت الله ترکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تکمیل خطوط ریلی در سطح استان تهران گفت: در بخش حمل و نقل ریلی در حال حاضر مطالعات قطار حومهای تهران- پردیس – دماوند انجام شده که از منابع لازم برای احداث این خط، ۲۰ درصد سهم دولت و الباقی توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وی افزود: در قطار حومهای تهران – پاکدشت هم ردیف اعتباری باز شده و به‌زودی اجرایی خواهد شد. همچنین برای مترو تهران به فرودگاه امام خمینی (ره) ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۱ به شهرداری تزریق کردیم و امیدواریم ادامه این خط یعنی فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند نیز هرچه زودتر تکمیل شود. البته قطار حومهای تهران- پرند را هم در دست مطالعه داریم.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تکمیل خطوط قطارهای حومهای و اتصال آن به مترو تهران بتوانیم شبکه حمل و نقل ریلی در استان تهران را تکمیل کنیم.

ترکی در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره برنامه سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران برای حمل و نقل عمومی در سطح این استان گفت: در استان تهران ۱۰ هزار خودرو سبک و سنگین میتوانند تسهیلات نوسازی دریافت کنند که نرخ سود آن ۹ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران ادامه داد: در بخش موتورسیکلت‌ها با مشارکت بخش خصوصی وارد تولید موتور سیکلت برقی شدیم و ۸۵ درصد منابع در قالب تسهیلات با نرخ سود شش درصد عرضه میشود البته به شرطی که محصولات داخلی باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.