صفحه اصلی / فرهنگی / چاپ روزانه ۲۰۰ کتاب در فروردین و اردیبهشت ۹۷
چاپ روزانه ۲۰۰ کتاب در فروردین و اردیبهشت ۹۷

مؤسسه خانه کتاب

چاپ روزانه ۲۰۰ کتاب در فروردین و اردیبهشت ۹۷

براساس آماری که از سوی مؤسسه خانه کتاب منتشر شده است، در ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه سال 97 در مجموع 12 هزار و 314 عنوان کتاب منتشر شده است.

براساس آماری که از سوی مؤسسه خانه کتاب منتشر شده است، در ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ در مجموع ۱۲ هزار و ۳۱۴ عنوان کتاب منتشر شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، آماری که با توجه به تعطیلی بیش از ۲۰ روز در این دو ماه جالب و عجیب است. این آمار نکات جالب دیگری نیز دارد؛ از صدرنشینی ادبیات در میان موضوعات منتشرشده تا قعرنشینی شاخه کلیات. ادبیات از بین ۱۲ گروه موضوعی، با سه هزار و ۵۳۲ عنوان در صدر جدول بیشترین کتاب‌های منتشر شده و شاخه کلیات با ۱۶۴ عنوان در انتهای این جدول قرار دارد. موضوعات کودک با ۱۹۳۸، کمک درسی با ۱۵۸۴، علوم عملی با ۱۵۶۸ و علوم اجتماعی با ۱۴۰۶ عنوان پس از ادبیات قرار دارند. در انتهای این فهرست و پیش از شاخه کلیات نیز زبان با ۳۷۲ و علوم طبیعی و ریاضی با ۲۲۵ عنوان حضور دارند.

**تألیفی بیشتر
نگاه دقیق در این فهرست نشان می‌دهد که در دو ماه نخست سال ۹۷، از مجموع آمار منتشرشده، ۸ هزار و ۳۸۳ کتاب چاپ اولی بوده و سه هزار و ۹۲۹ مورد، تجدید چاپی بوده‌اند. همچنین در این دو ماه ۸ هزار و ۹۳۵ عنوان کتاب تألیفی منتشر شده و سه هزار و ۳۷۷ عنوان کتاب نیز ترجمه‌ای بوده است.

**انتشار ۱۶ میلیون نسخه
طی دو ماه نخست سال جاری در مجموع ۱۶ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۸۰۸ نسخه کتاب در کشور منتشر شده و میانگین شمارگان نیز هزار و ۳۵۹ نسخه بوده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی مؤسسه خانه کتاب،‌ دو هزار و ۳۸۳ میلیارد و ۵۵۹ میلیون و ۳۴ هزار ریال مجموع ارزش کتاب‌های منتشر شده طی دو ماه نخست سال جاری است.

میانگین قیمت کتاب نیز برابر ۱۸۱ هزار و ۱۶۲ ریال؛ معادل ۱۸هزار و ۱۶۲ تومان به ثبت رسیده است. قیمت‌ هر صفحه کتاب نیز برابر با هزار و ۱۸۶ ریال است.

**سهم کودکان
براساس گزارش مؤسسه خانه کتاب، طی دو ماه فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری در حوزه کودک و نوجوان هزار و ۹۳۸ عنوان کتاب منتشر شده است. آمار‌ها نشان می‌دهد که طی دو ماه نخست سال جاری در حوزه کودک و نوجوان هزار و ۴۸ عنوان تألیفی به بازار نشر عرضه شده است. آمار ترجمه کتاب‌های این گروه نیز طی این مدت ۸۹۰ عنوان است.

براساس آمار استخراج شده از اطلاعات مؤسسه خانه کتاب، میانگین شمارگان کتاب‌های کودک و نوجوان، طی این مدت هزار و ۹۳۲ نسخه بوده است. نکته دیگر این گزارش این است که میانگین قیمت کتاب و نوجوان در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال ۱۰۷ هزار و ۷۰۸ ریال معادل ۱۰ هزار و ۷۷۰ تومان ثبت شده است.

**هنوز هم کمک‌درسی‌ها
با توجه به آمار به‌دست آمده از دو ماه نخست سال جاری، هزار و ۵۸۶ عنوان کتاب کمک درسی و آموزشی منتشر شده است. گفتنی است طبق این آما‌ر‌ها میانگین شمارگان این حوزه هزار و ۷۶۵ نسخه است. میانگین قیمت هر کتاب این حوزه نیز طی دو ماه نخست ۱۶۱ هزار و ۹۲۴ ریال است.

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.