صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / صداوسیما در کارکردها بازنگری کند
صداوسیما در کارکردها بازنگری کند

سازمان صداوسیما

صداوسیما در کارکردها بازنگری کند

سازمان صداوسیما به عنوان فراگیرترین رسانه در کشور بخاطر قدرت منحصربفرد در جریان سازی و بسیج افکار عمومی، از مسوولیت های سنگینی در مقابله با جنگ روانی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار است به ویژه در هنگامه ای که عملیات های روانی دشمنان نظام و دولت، منافع مسلم کشور را هدف قرار داده است.

سازمان صداوسیما به عنوان فراگیرترین رسانه در کشور بخاطر قدرت منحصربفرد در جریان سازی و بسیج افکار عمومی، از مسوولیت های سنگینی در مقابله با جنگ روانی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار است به ویژه در هنگامه ای که عملیات های روانی دشمنان نظام و دولت، منافع مسلم کشور را هدف قرار داده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، گسترش کمیت و کیفیت ارتباطات و تحول در ابزارهای ارتباطی، امروزه رسانه ها را به یکی از مهمترین بازیگران اثرگذار در حوزه های مختلف حیات جمعی انسان ها، تبدیل کرده است. دیگر رسانه ها را می توان به عنوان پای ثابت جهت دهی به تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع شناسایی کرد. این ابزارهای ارتباطی، با بهره گیری از قدرت شکل دهی به افکار عمومی و ایجاد مطالبات عمومی، مسایل کشورها را از عملکرد خود متاثر می کنند.
توسعه و تکامل ابزارهای ارتباطی این روزها رسانه های مجازی و رسانه های اجتماعی را هم به خانواده بزرگ رسانه ها وارد کرده است که هریک با ظرفیت، جذابیت و مزیت های خاص خود، در شکل دهی به افکار عمومی سهمی قابل توجه بر عهده دارند.
گسترش ابزارها و فناوری های ارتباطی، کشور ما را هم با تنوع روزافزون رسانه ها مواجه کرده است؛ رسانه هایی اعم از مجازی و اجتماعی که بحث و نظرهای متفاوتی در مورد فرصت ها و تهدیدهای آن برای نظام مطرح می شود. در این میان رسانه های نسل دوم یعنی رادیو و تلویزیون با برخورداری از مزیت فراگیری در کشور ما، همچنان جایگاه خود را به عنوان اثرگذارترین و قدرتمندترین رسانه ها حفظ کرده است، اگرچه صدا و سیما برای حفظ جایگاه خود نیازمند بازنگری در کارکردها و احیای کار ویژه خود به ویژه در عرصه اطلاع رسانی است.
این جایگاه و مزیت ویژه که به لطف و اهتمام مسوولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری نصیب رسانه ملی شده است، مسوولیت های سنگین و منحصربفردی را بر عهده صدا و سیما قرار داده است. صدا وسیما به ویژه در هنگامه ای که آمریکا و همپیمانان آن یک بار دیگر همه توان خود را برای به انقیاد درآوردن جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته اند و جنگ روانی، ناعادلانه و تمام عیاری را برای تضعیف سرمایه اجتماعی کشور به راه انداخته اند، مسوولیت خطیری بر عهده دارد.
اعتماد، انسجام، وحدت و امید در جامعه به عنوان مهمترین مولفه های سرمایه اجتماعی این روزها در کانون هجمه دشمنان نظام قرار دارد. التهابات اقتصادی و سیاسی ماه ها و هفته های اخیر در کشور بیش از آنکه متاثر از واقعیت ها باشد، محصول جنگ روانی معاندان و دشمنان نظام، دولت و مردم است.
در چنین شرایطی که پایه های نظام از سوی دشمنان نظام و مردم هدف قرار گرفته است، صداوسیما باید همکار، همدل و حامی دولت باشد و با تعامل موثر با دستگاه اجرایی در مسایل فرهنگی، فکری، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به هم افزایی تلاش ها برای تامین امنیت و منافع ملی تلاش کند.
صداوسیما در این شرایط باید با تولید برنامه های درخور، هدفمند و مبتنی بر واقعیت، افکار عمومی را در جهت ایستادگی در برابر فشارهای هدفمند دشمنان بسیج کرده و با تزریق امید به جامعه مردم را در برابر فشار روانی و رسانه ای دشمنان ایمن کنند. این مسوولیت خطیری است که بارها مورد تاکید رهبری هم قرار گرفته است.
رهبری در بخشی از بیانات خود در خصوص صدا و سیما فرموده اند: صدا و سیما دستگاهی است که به قدری حساس است که اندک اشتباهی در آن و یا وجود عدم صداقتی در آن و یا کم کاری در آن موجب ضررهای زیادی خواهد شد. این دستگاهی نیست که بگوییم اگر خوب کار کرد ما فایده برده و اگر هم بد کار کرد مثل این است که نداشته ایم، اگر صدا و سیما بد کار کند به همان اندازه که مؤثر است ضررهای وسیع و عمیقی خواهد داشت که این هم حساسیت این دستگاه را نشان می دهد که با اندک انحرافی با اندک بی صداقتی ممکن است خطرات و زیانهای بزرگی ایجاد کند.
صداوسیما که در برخی محافل از آن به عنوان رسانه ملی نام برده می شود ، باید همه امکانات خود را در مسیر تحقق منافع ملی و ایجاد نشاط، وحدت و انسجام جامعه بردارد و این مهم شدنی نیست مگر در سایه بازنگری و احیای کارکردهای رسانه ای که باید برای همه مردم و در خدمت خواست همه مردم فعالیت کند.
در این مسیر تولید برنامه هایی بدون سوگیری سیاسی، مبتنی بر نظرات کارشناسانه و در بستری مهیا برای تضارب آرا، اسباب جلب مخاطب بیشتر و بازآفرینی ویژگی مرجعیت رسانه ملی را فراهم می کند و رسانه ملی را یک بار دیگر در جایگاهی قرار می دهد که می توان از ظرفیت های آن در خدمت منافع ملی بهره برد.

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.