صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی با اجرای سیستم ارجاع

وزیر بهداشت تصریح کرد

صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی با اجرای سیستم ارجاع

وزیر بهداشت با بیان این که سیستم ارجاع به نوعی صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی و در دسترس بودن خدمات است، گفت: مراجعه مستقیم بیماران به پزشک متخصص و فوق تخصص و دریافت خدمات پاراکلینیکی متعدد و غیر ضروری باعث هدررفت منابع می شود.

وزیر بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز دکتر سیدحسن هاشمی درخصوص اجرای طرح پزشک خانواده اظهارکرد: اجرای پزشک خانواده در دولت دوازدهم، با اجرای آن در دولت‌های گذشته متفاوت بوده و محدودیت‌های این طرح بسیار کاهش یافته است.

وزیر  بهداشت با تاکید بر اینکه برای دریافت خدمات پزشک خانواده باید از مسیر درست آن وارد شویم، گفت: افرادی که از مسیر پزشک خانواده به سطوح بعدی مراجعه کنند، در مناطق روستایی از حمایت ۹۵ درصدی و در مناطق شهری از حمایت ۹۰ درصدی بهره‌مند می شوند یعنی افراد ساکن در روستاها اگر از مسیر ارجاع به سطوح بعدی خدمات ارجاع داده شوند، تنها  ۵ درصد و افراد ساکن در شهرها ۱۰ درصد هزینه‌های خدمات را پرداخت کنند.

هاشمی با بیان اینکه سیستم ارجاع به نوعی صرفه جویی در هزینه‌های درمانی و در دسترس بودن خدمات است،اظهارکرد: در نظام ارجاع، چنانچه بیمار نیاز به آزمایش و یا ارجاع به پزشک متخصص داشته باشد توسط پزشک خانواده ارجاع می شود و در اجرای برنامه نظام ارجاع، اگر بیماری خارج از این مسیر به طور مستقیم به پزشک متخصص مراجعه کند، هزینه بیشتری پرداخت می‌کند.

وزیر بهداشت افزود: طرح پزشک خانواده به‌تدریج اجرا می شود. اگرچه اجرای این طرح در استان‌های فارس و مازندران  دارای اشکالاتی است اما شرایط در حال تغییر است. برای مثال در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، دیگر نیازی به فرم های دستی نیست و همه موارد به صورت الکترونیک انجام می‌شود و چنانچه پزشک تشخیص دهد که باید بیمار به مرکز استان معرفی شود و علاوه بر مراجعه به متخصص داخلی نیاز به ویزیت متخصصین دیگر هم دارد، توسط این متخصصین در یک روز ویزیت شوند. 

به گزارش وبدا وزیر بهداشت در پایان گفت: امیدواریم مسیر پزشک خانواده و نظام ارجاع الکترونیک همانند آنچه در استان گلستان به اجرا درآمده، در  سایر استان ها نیز به اجرا درآید. همچنین مقرر است تا پایان امسال این طرح در شش استان کشور اجرا شود و استان فارس از جمله این استان‌ها به شمار می رود چراکه در این استان زیرساخت‌های لازم برای اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع وجود دارد. امید داریم که نواقص و ضعف های این سیستم به همت دانشگاه‌های علوم پزشکی برطرف شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.