صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / دو برابر شدن سطح زیر کشت گلخانه‌ای هرمزگان تا پایان سالجاری
دو برابر شدن سطح زیر کشت گلخانه‌ای هرمزگان تا پایان سالجاری

دو برابر شدن سطح زیر کشت گلخانه‌ای هرمزگان تا پایان سالجاری

سطح زیر کشت گلخانه‌ای هرمزگان تا پایان امسال بیش از دو برابر می‌شود.

گلخانه

‌به گزارش کسب و کار نیوز، مدیر شهرک‌های کشاورزی جهاد کشاورزی هرمزگان در این خصوص گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌ای هرمزگان تا پایان امسال بیش از دو برابر می‌شود .

ترابی با بیان اینکه سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان ۲۰۵ هکتار است که تا پایان سال به ۵۰۰ هکتار می‌رسد، اظهار کرد: استان هرمزگان پتانسیل ایجاد ۵ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای را داراست.

مدیر شهرک‌های کشاورزی جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: مهم‌ترین راه مقابله با خشک‌سالی و کم‌آبی در استان تغییر شیوه کشت و روی آوردن به کشت گلخانه‌ای است.

وی اضافه کرد: میزان مصرف آب در کشت گلخانه‌ای ۱۰ برابر کمتر از کشت در محیط باز و میزان تولید در این نوع کشت‌ها ۱۰ برابر بیشتر از کشت باز است.

مدیر شهرک‌های کشاورزی جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: در کشت گلخانه‌ای محصول کنترل‌شده از لحاظ استفاده از سموم تولید خواهد شد.

ترابی خاطرنشان کرد: در منطقه سد شمیل زیرساخت شهرک کشاورزی به مساحت ۵۲ هکتار ایجادشده است که کار مطالعاتی آن در ۲ سال اخیر انجام‌شده و احداث شبکه برق و آب، قطعه‌بندی نیز صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر۵ مجتمع گلخانه‌ای از دهه ۸۰ در هرمزگان ایجادشده که تکمیل آن‌ها نیز در حال انجام است.

ترابی در پایان اضافه کرد: سطح زیر کشت گلخانه‌های هرمزگان از ۱۰۰ هکتار در سال ۹۴ به ۲۰۵ هکتار در سال ۹۶ افزایش‌یافته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.