صفحه اصلی / استان ها / سمنان / تجلیل از اهداکنندگان برتر خون در استان سمنان
تجلیل از اهداکنندگان برتر خون در استان سمنان

تجلیل از اهداکنندگان برتر خون در استان سمنان

سمنان - کسب وکارنیوز ؛طی مراسمی به مناسبت روز جهانی انتقال خون با حضور مدیر کل سازمان انتقال خون سمنان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان و فرماندار سمنان از ۲۴ اهداکننده ی برتر خون استان سمنان قدردانی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرکل سازمان انتقال خون سمنان اهداکنندگان خون را اهداکنندگان زندگی دانست و گفت : این افراد با اهدای بخشی از وجود خود به بیماران نیازمند ، تجلی ایثارگری هستند.

پژمان صالحی فر با اشاره به آمار بالای تصادفات و حوادث رانندگی جاده های کشور در سال های اخیر و اهمیت مسأله خون‌رسانی اظهار داشت : رفع چالش های این حوزه و به روز کردن امکانات آن از مباحث مهمی است که باید مورد توجه برنامه ‌ریزان قرار گیرد.
وی یکی از چالش های سازمان انتقال خون ایران را ، بالا رفتن سن اهداکنندگان خون و رسیدن به سن بازنشستگی از اهدای خون عنوان کرد و افزود: سن استاندارد برای اهداکنندگان خون از ۱۸ تا ۶۰ سال تعیین شده از این رو جایگزین کردن نسل جوان اهداکننده امری ضروری است .
به گفته‌ی وی درصد بالایی از اهداکنندگان خون در سمنان از نسل انقلاب هستند و ورود جوانان به این عرصه نیازمند برنامه ریزی و فرهنگ سازی است.
صالحی فر افزود : با توجه به سن استاندارد تعیین شده برای اهداکنندگان خون ، عدم جایگزین شدن نسل جوان باعث‌بروز مشکلات جدی در آینده ی نزدیک خواهد شد.
وی به مزیت اهدای خون توسط جوانان اشاره کرد و اظهار داشت : جوانان امروز به دلیل واکسینه شدن بدو تولد در برابر بسیاری از بیماری ها مقاوم هستند و خطر انتقال هپاتیت B از طریق خون اهدایی نسل جوان به صفر می رسد.
مدیر کل سازمان انتقال خون سمنان بیان کرد : افرادی که خون دهی را از سنین جوانی آغاز می کنند منبع بزرگی برای تامین خون هستند که سال های متمادی امکان اهدای خون خواهند داشت.
پژمان صالحی فر گفت : از نظر آماری بازه ی سنی ۱۸ تا ۲۵ سال کمترین تعداد اهداکننده در استان سمنان را دارند و باید اقدامات لازم برای فعال کردن این رده ی سنی انجام شود.
وی تاکید کرد : با افزایش آمار اهداکنندگان نسل جوان ، علاوه بر افزایش درصد ایمنی و سلامت خون اهدایی ، منابع پایدار اهدای خون برای ۳۰ تا ۴۰ سال آینده تضمین خواهد شد.
صالحی فر به ضرورت جذب اهداکنندگان خون در استان سمنان اشاره کرد و گفت : باید به روش های مختلف فرهنگ سازی لازم در سطح عمومی جامعه انجام شود و آموزش های دقیق با رویکرد افزایش اهداکنندگان به بدنه ی جامعه تزریق شود.

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.